شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یورو#انسانی#بازیکنان

لحظه‌های تلخ و پر اضطراب یورو ۲۰۲۰/ دلیل تشکیل حلقه انسانی دور اریکسن چه بود؟

حادثه با افتادن اریکسن روی زمین آغاز شد. وقتی وضعیت این بازیکن وخیم تشخیص داده شد، بلافاصله بازیکنان دور او حلقه انسانی تشکیل دادند.

لحظه‌های تلخ و پر اضطراب یورو ۲۰۲۰/ دلیل تشکیل حلقه انسانی دور اریکسن چه بود؟

خبرورزشی - آرتین زهرابی؛ یورو ۲۰۲۰ با حادثه آغاز شد، در واقع با اتفاقی تاسف بار و تلخ؛ مصدومیت کریستین اریکسن که اصلاً عادی نبود و ناگهان حین مسابقه فنلاند و دانمارک نقش بر زمین شد، فقط یک روی سکه بود.

آن روی دیگر سکه، طبعا نکته‌های آموزشی عجیب از این حادثه غمبار بود که برای ما تازگی داشت و بی‌تعارف بی‌تکرار بود!

حادثه با افتادن اریکسن روی زمین آغاز شد. وقتی وضعیت این بازیکن وخیم تشخیص داده شد، بلافاصله بازیکنان دور او حلقه انسانی تشکیل دادند تا تیم پزشکی مستقر در ورزشگاه برای احیا این بازیکن وارد عمل شوند.

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد در آن لحظه ورزشگاه در بهت و ماتم بود و هواداران هر دو تیم بی‌اختیار اشک می‌ریختند. همسر اریکسن هم بی‌تابی می‌کرد و شاید کمتر کسی برای زنده بودن این بازیکن شانس چندانی قائل بود.

لحظه های تلخ و پر اضطراب یورو ۲۰۲۰/ دلیل تشکیل حلقه انسانی دور اریکسن چه بود؟

با این همه شاید خیلی‌ها ندانند دلیل تشکیل حلقه انسانی دور بازیکن مصدوم دانمارک به چه دلیل بود؟

مشابه این اتفاق، در مسابقاتی مانند وزنه برداری و در حین مصدومیت‌های سنگین ورزشکاران در رشته‌های ورزشی مختلف دیده شده که علت اصلی آن، جلوگیری از انتقال شوک ناشی از وضعیت ناگوار ورزشکاران، هنگام مصدومیت و ایجاد ناراحتی و موج منفی در میان بینندگان تلویزیونی است.

یعنی اروپایی‌ها تا جایی پیش رفته‌اند که هم از بیمار مراقبت می‌کنند و سریع السیر برای نجات جان او اقداماتشان را انجام می‌دهند، هم حاضر نیستند این صحنه‌های تلخ؛ روحیه بینندگان تلویزیونی را تخریب کند.

نظم و ترتیب خاص برای انتقال اریکسون به بیمارستان، تصمیم ضربتی کمیته برگزار کنندگان مسابقات برای لغو موقت مسابقه، پیام اریکسن از بیمارستان که به هم‌تیمی‌هایش تاکید کرد بازی را ادامه بدهند نیز بخش دیگری از نکته‌های آموزشی این مسابقه اروپایی بود.

ترجیع بند این داستان هم گل تیم فنلاند به دانمارک بهت زده بود؛ فنلاندی‌ها به احترام اریکسون و حادثه تلخی که برای او رخ داده بود شادی نکردند و این بازی که با اتفاقی به شدت ناراحت‌کننده همراه بود سرانجام پایان یافت.

لحظه های تلخ و پر اضطراب یورو ۲۰۲۰/ دلیل تشکیل حلقه انسانی دور اریکسن چه بود؟