شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نویدکیا#دربی

جنگ جام با قلعه‌نویی، نکونام، منصوریان، یحیی، نویدکیا و.../ جام حذفی؛ گوی جذاب برای دربی ایران یا ال‌کلاسیکو!

جنگ جام با قلعه‌نویی، نکونام، منصوریان، یحیی، نویدکیا و.../ جام حذفی؛ گوی جذاب برای دربی ایران یا ال‌کلاسیکو!

در فاصله ساعاتی مانده به قرعه کشی جام حذفی، همه در انتظار مشخص شدن حریفان تیم‌های محبوب خود در این مرحله هستند.

استقلال، پرسپولیس، سپاهان، خیبر خرم آباد، ملوان، فولاد خوزستان، آلومینیوم اراک و گل گهر سیرجان هشت تیمی هستند که جواز حضور در مرحله یک هشتم جام حذفی را دریافت کرده‌اند و اکنون رقابت بین یحیی گل محمدی، فرهاد مجیدی، علیرضا منصوریان، امیر قلعه نویی، عبدالله ویسی، مازیار زارع، محرم نویدکیا و جواد نکونام برای صعودی دیگر شکل خواهد گرفت و آنها در انتظار قرعه جذاب این مرحله هستند. قرعه‌ای که با توجه به نام‌های جذابی که روی نیمکت تیم‌ها قرار دارد و رقابت شدیدی که در لیگ برتر نیز برای کسب سهمیه شکل گرفته، شاید داغ‌ترین جام حذفی سال‌های اخیر فوتبال ایران را شکل دهد.

 

از بین تیم‌هایی که به این مرحله راه یافته‌اند، پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ملوان به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافته‌اند .


طبق اعلام سازمان لیگ برتر، قرعه کشی این مرحله از ساعت 15:30 برگزار خواهد شد و می‌توانید آن را به شکل زنده از آنتن تماشا کنید.

 

-

نکته‌های این مرحله از جام حذفی:

 

* تراکتور به عنوان آخرین قهرمان جام حذفی فوتبال ایران در این مرحله حاضر نیست و توسط آلومینیوم اراک از دور رقابت‌ها کنار رفت.


* استقلال در فصل گذشته با فرهاد مجیدی به فینال جام حذفی راه یافت و در آن دیدار با شکست مقابل تراکتور در یک بازی جذاب و پربرخورد دستش از جام کوتاه ماند. مجیدی در پایان آن بازی و در فرودگاه مهرآباد از بازیکنان تیمش خداحافظی کرده بود.

 


* ملوان به عنوان گربه سیاه جام حذفی در سال‌های دور، اینبار با مازیار زارع به عنوان سرمربی پا به این رقابت‌ها گذاشته و تا این مرحله نیز پیش آمده است.

 

* یحیی گل محمدی سابقه قهرمانی در جام حذفی با ذوب آهن را در کارنامه دارد و در فصل گذشته نیز با پرسپولیس تا نیمه نهایی پیش رفت و در آن بازی با شکست برابر استقلال از حضور در فینال بازماند.

 

* از بین مربیان کنونی حاضر در این مرحله، امیر قلعه نویی در کنار جواد نکونام، علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی چهار مربی استقلالی در این مرحله هستند که از امید زیادی برای دستیابی به جام برخوردار هستند و تقابل هر کدام از آنها با یکدیگر می‌تواند اتفاق ویژه‌ای محسوب شود.

 

* ملوان بندرانزلی و خیبر خرم آباد دو تیم لیگ دسته اولی هستند که شانس حضور در این مرحله را به دست آورده‌اند و باید دید جاه طلبی آنها تا کجا ادامه خواهد داشت.

 

 

آمار:


* خیبر خرم آباد اولین بار است که شانس حضور در این مرحله را به دست آورده است.


* ملوان از مرحله سوم وارد این مسابقات شد و توانست در اولین گام رایکا بابل را با نتیجه 3-1 شکست دهد. این تیم در مرحله بعدی ویستاتوربین تهران را با هدایت فرشاد پیوس شکست داد و در ادامه نیز در بردی ارزشمند در قائمشهر برابر شاگردان ساکت الهامی و نساجی مازندران راهی این مرحله شدند.

 

* خیبر خرم آباد نیز در ضربات پنالتی و در خانه برابر شهید قندی یزد به برتری دست یافت و راهی مرحله شد. خیبر در مرحله بعدی نیز در ضربات پنالتی و اینبار مقابل حریف لیگ برتری خود (نفت مسجدسلیمان) به برتری دست یافت. در ادامه نیز آنها بار دیگر برابر حریف لیگ برتری خود  و نفت آبادان با برتری یک گله به کار پایان دادند تا به این مرحله برسند.


* پرسپولیس با عبور از دو حریف لیگ دویی پا به این مرحله گذاشته و آنها توانسته‌اند مس نوین کرمان و شاهین بندرعامری را شکست دهند.

 

 

* استقلال نیز با شکست پیکان و ذوب آهن حریفان لیگ برتری خود راهی این مرحله شده تا قرعه سخت‌تری را تا به اینجا پشت سر بگذارد.

 

* سپاهان نیز با عبور از خوشه طلایی و مس رفسنجان راهی این مرحله شده است.


* فولاد خوزستان نیز با شکست قشقایی شیراز و ماشین سازی به همراه نکونام در این مرحله حاضر شده است.

 


* آلومنیوم اراک نیز تراکتور و هوادار را شکست داده است.


* گل گهر با امیر قلعه نویی توانسته پارس جنوبی جم و مس کرمان را شکست دهد تا راهی هشت تیم این رقابت‌ها شود.


* در این مرحله ملوان با سه قهرمانی، پرسپولیس 6 قهرمانی، استقلال 7 قهرمانی، سپاهان 3 قهرمانی پرافتخارترین تیم‌ها هستند.

 

* یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی با دو عنوان قهرمانی روی نیمکت ذوب آهن و استقلال پرافتخارترین مربیان حاضر در این مرحله محسوب می‌شوند.

 

 

* محرم نویدکیا که اولین فصل سرمربیگری خود را تجربه می‌کند در دوران بازی سابقه چهار بار قهرمانی با سپاهان را در کارنامه دارد.


* مهمترین افتخار دوران سرمربیگری عبدالله ویسی قهرمانی با استقلال خوزستان در لیگ برتر است و باید دید اینبار در جام حذفی چه شرایطی با خیبر خرم آباد دنبال خواهد کرد.

 

* فرهاد مجیدی نیز سابقه یک بار دستیابی به عنوان قهرمانی در دوره بازی‌اش را دارد.

 

* علیرضا منصوریان که موفق شده با آلومینیوم اراک مدافع عنوان قهرمانی (تراکتور) را از پیش رو بردارد، یک عنوان قهرمانی جام حذفی در دوره بازیگری در کارنامه دارد. دیدار استقلال و پگاه گیلان که در پایان آن به طور رسمی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.