شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا#کووید

نیاز به ۱۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا برای رسیدن به ایمنی جمعی | لزوم تزریق دوز یادآور واکسن

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بر ضرورت تهیه حداقل ۱۲۰ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ برای رسیدن به ایمنی جمعی در کشور تاکید کرد.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس سند ملی واکسیناسیون، برای اینکه بالای ۷۰ درصد جمعیت کشور واکسینه شوند نیاز داریم حداقل ۱۲۰ میلیون دوز واکسن تهیه کنیم.

وی با عنوان این مطلب که ادامه برنامه ملی واکسیناسیون کشور با اولین واکسنی که به دست ما برسد ادامه می‌دهیم، افزود: این واکسن می‌تواند شامل واکسن ایرانی یا خارجی باشد یا اینکه سبدی از واکسن‌های داخلی و خارجی را داشته باشیم. از نظر ما تفاوتی بین واکسن‌ها وجود ندارد فقط باید تاییدیه‌های لازم را داشته باشند.

رئیسی ادامه داد: برای ادامه واکسیناسیون نیاز داریم حداقل ۴۰ درصد از محل واکسن‌های خارجی و ۶۰ درصد واکسیناسیون با واکسن‌های تولید داخل انجام شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر تزریق دوز یادآور واکسن تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که واکسن‌ها حتماً نیاز به دوز یادآور دارند.

وی گفت: بنابراین موجودی واکسن حداقل در سال اول برای ما خیلی اهمیت دارد و برای سال‌های بعد از محل واکسن‌های تولید داخل استفاده خواهیم کرد.