«سید کاظم دلخوش اباتری»، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به این سول که چرا مجلسی ها قبل از ارجاع گزارش شکایت به قوه قضاییه جلسه ای را با اعضای دولت برگزار نکردند، گفت: به عنوان سخنگوی کمیسیون باید متن گزارش را قرائت می‌کردم، از نظر من زمانیکه گزارش 234 به قوه قضائیه داده می‌شود دولت حق دفاع از خود را دارد. بنای اتهام زنی نداریم، اگر کسی در دفاعیات خودش را تبرئه کرد قطعا قابل تحسین است.  منتظریم دولت از خود دفاع کند. قطعا دولت حرف هایی که دارد را می‌تواند پیگیری کند آنجایی که قابل اثبات هم باشد قطعا اثبات می شود، برای دفاع دولت درها بسته نیست. 

او ادامه داد: قبل از قرائت گزارش کمیسیون در صحن علنی، جلسه ای را با معاون پارلمانی دولت ترتیب دادیم و ایشان هم صحبت هایی را مطرح کردند اما کافی نبود، معتقدم باید در صحن علنی مجلس به نماینده دولت وقتی برای دفاع داده می‌شد. 

دلخوش در پاسخ به این سوال که چیزی به پایان عمر دولت نمانده است این شکایت ها از دولت چه معنا و مفهموی دارد، گفت: یکی از مشکلات ما این است که بحث نظارتی مجلس وسیع و گسترده است، باید مجلس فکری برای آینده داشته باشد تا زمان کمتری برای رسیدگی به این پرونده ها صرف کند و اطاله رسیدگی نباشد و دولت هم بتواند، سریعتر پاسخ لازم را تهیه کند و قطعا اکنون هم دولت پیگیر است. با توجه به اینکه گزارش و شکایت به قوه قضائیه ارجاع شده، دولت می تواند از هم اکنون دفاعیات خود را انجام دهد.

نماینده صومعه سرا در پاسخ به این سوال که "با توجه به این که موضوع شکایت به مجلس دهم باز می‌گردد آیا مجلس موضوعات مهم تری را در دستور ندارد که به آنها بپردازد" گفت: آئین نامه داخلی مجلس این اجازه را به نمایندگان داده است، من اعتقادم این است که ما مسائل مهمتری داریم که باید به آنها توجه شود اما خارج از آئین نامه نمی توانیم اقدام کنیم. 

او در پاسخ به این سوال که ایا این شکایت در راستای جدال مجلس با دولت است، گفت: بعضی از جدال ها را قبول ندارم نه اینکه کل را قبول نداشته باشم. معتقدم باید همه جهات را نگاه کنیم. در دولت فعلی به هرحال مشکلاتی بوده به لحاظ تحریم بین المللی و تشدید تحریم‌ها و مشکلاتی که برای ما کشورهای مختلف ایجاد کردند و از طرفی ضعف مدیریت‌ها در کشور، مردم و دولت و همه را رنج می داد، به هرحال حق طبیعی نماینده است که از آن حق استفاده کند و قطعا هم طرف مقابل باید قانونی پاسخ بدهد. 7