شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شگفت انگیز

اختصاصی|تاثیر شگفت انگیز روابط دوستلنه بر سلامتی

اختصاصی|تاثیر شگفت انگیز روابط دوستلنه بر سلامتی

دوستی ها، روابطی فراتر از گذراندن اوقات خوش هستند. چرا که محققان می‌گویند حفظ روابط دوستانه در سلامتی شما نیز نقش مهمی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز ، گذراندن اوقات فرد با دوستانش نه تنها سرگرم کننده است بلکه شخص را مزایای سلامت جسمی و عاطفی طولانی مدت بهره‌مند می‌کند.
همه روابط یکسان نیستند. درست همانطور که می توانید در مورد رژیم غذایی و ورزش گزینه های ناسالم انتخاب کنید ، مطمئناً می توانید در مورد دوستی و روابطی که وقت خود را صرف آن می کنید هم موارد ناسالم انتخاب کنید.
یک دوستی سالم مثل یک خیابان دو طرفه است. هنگامی که شما فقط به تأمین نیازهای خود فکرکنید و به نیازهای دوستانتان فکر نکنید ، پس روابط تان احتمالاً ناسالم است.
یک دوست واقعی نه فقط در لحظات خوش بلکه در همه لحظات در کنار شماست.اگر دوستی در نیمه شب با یک موقعیت بحرانی تماس بگیرد ، یک دوست واقعی هرگز به او بی توجهی نخواهد کرد. اگر شما در بحران هستید ، دوست شما باید از خواب بیدار شود وبه شما کمک کند،همین طور توقع می رود که شما هم این کار را در مواقع ضروری برای او انجام دهید.
 شبکه های پشتیبانی اجتماعی همه به یک شکل به نظر نمی رسند. شبکه شما می تواند از یک شریک ، اعضای خانواده ، دوستان ، همکاران ، معلمان یا همسایگان تشکیل شود. هر نوع حمایت اجتماعی مثبت مفید است.

 چرا روابط قوی اجتماعی برای سلامتی و رفاه مفید است ؟

۱. دوستی ها حس تعلق خاطر را ترویج می دهند.

 احساس تعلق  نیازهای مهم بهداشتی عاطفی را برآورده می کند و به کاهش احساس افسردگی و ناامیدی کمک می کند.

۲. دوستان می توانند به تقویت عزت نفس کمک کنند.

 شما می خواهید دوستانی داشته باشید که در موفقیت شما سهیم باشند. متعلق بودن به یک گروه اجتماعی همراه با افزایش عزت نفس است زیرا افراد به این روابط افتخار می کنند و از آنها معنی می گیرند.

۳. ارتباطات اجتماعی قوی به جبران عوامل استرس زا در زندگی شما کمک می کند

همانطور که شما دوره های سخت زندگی را می گذرانید ، دوستان می توانند به شما کمک کنند. صحبت از جزئیات یک روز بد برای یک دوست می تواند استرس شما را از بین ببرد.لمس فیزیکی مثل در آغوش گرفتن می تواندتغییراتی ایجاد کندو احساسات منفی مانند استرس را برطرف  کند.

۴. دوستی ها می توانند به حفظ  سلامت شما کمک کنند.

تحقیقات انجام شده بر روی زنان مسن نشان داد که داشتن یک شبکه اجتماعی بزرگ  ودوستان زیادبه کاهش ابتلا به زوال عقل کمک می کند.

۵. دوستان به شما کمک می کنند تا با غم و اندوه خود کنار بیایید.

به آخرین وضعیت چالش برانگیز خود ، مانند مرگ در خانواده یا از دست دادن چیز دیگری که برای شما مهم است (مانند شغل ، حیوان خانگی یا رابطه) فکر کنید. داشتن دوستانی که بتوانید به آنها تکیه کنید به شما کمک می کند تا از پس آن برآیید. افرادی که تنها هستند در بازگشت از چالش های زندگی با سختی های بیشتری روبرو هستند.

۶. دوستان می توانند رفتارهای سالم شما را تشویق کنند.

 داشتن روابط مثبت با افرادی که گزینه های سالم را انتخاب می کنند ، می تواند شما را برای انجام انتخاب های خوب و سالم ترغیب کند. اگر دوستان شما به ورزش مشغول باشند ، ممکن است شما  نیز به آن فعالیت علاقه مند شوید.
اگر رفتار ناسالمی انجام بدهید ، دوستان  شما که نگرانند با شما صحبت می کنند، زیرا آنها  هر روزشما را می بینند و با شما ارتباط می گیرند.


۷. دوستی های سالم باعث خوشبختی ما می شود.


اگر با افراد خوشبخت به خصوص آنها که در نزدیکی شما زندگی می کنند معاشرت کنید این به شما کمک می کند. داشتن یک دوست خوشبخت که در یک مایلی شما زندگی می کند احتمال خوشبختی شما را ۲۵ درصد افزایش می دهد

۴ژوئن۲۰۲۱
WebMd