شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#قیمت#دلار#نفت

خبر خوش نفتی برای قیمت دلار

خبر خوش نفتی برای قیمت دلار

برآوردها نشان می دهد که نفت برنت به ۸۰ دلار صعود می‌کند که این خبر اثر مستقیمی بر بازار ارز و قیمت دلار در ایران خواهد داشت.

به گزارش تحریریه، بازار ارز پس از تغییر رئیس کل بانک مرکزی باثبات شده و دامنه تغییرات روزانه آن اندک شده است که نشان می دهد در حال اصلاح سیاستگذاری هستیم و این مهم با افزایش ورودی ارزی کشور معنای بیشتری پیدا می کند.

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که روند صعودی قیمت در بازار نفت ادامه پیدا می کند و نفت برنت در تابستان سال 2021 به ۸۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

طبق گزارش گلدمن ساکس؛ افزایش نرخ واکسیناسیون به رفت و آمد بیشتر در آمریکا و اروپا منجر شده و تقاضای جهانی برای نفت در ماه میلادی گذشته ۱.۵ میلیون بشکه در روز رشد کرد و به ۹۶.۵ میلیون بشکه در روز رسید.

افزایش قیمت جهانی نفت به 80 دلار باعث می شود تا مشتریان زیادی برای نفت ایران در 5 تا 10 دلار پایینتر از بازار وجود داشته و ورودی ارزی کشور را به میزان قابل توجهی افزایش دهد که باعث ثبات طولانی مدت در بازار ارز خواهد شد.

برآورد میز بازار تحریریه نشان می دهد که سال 1400 را باید سال ثبات در بازار ارز دانست و سرمایه گذاری سفته بازانه در بازار ارز عایدی خاصی برای سرمایه گذاران نخواهد داشت.

پایان/