شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#رئیس کمیته

کمیته حقوقی پارلمان عراق:

انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق در موعد مقرر برگزار می شود

انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق در موعد مقرر برگزار می شود

معاون رئیس کمیته حقوق پارلمان عراق اعلام کرد که انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «حمید الغزی» معاون رئیس کمیته حقوقی پارلمان عراق سخنانی را در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور و زمان آن، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه گفت: تاکنون درخواستی از سوی احزاب سیاسی کشور برای اصلاح قانون انتخابات ارائه نشده است. افزون بر این، در حال حاضر مسأله تأخیر انتخابات زودهنگام مطرح نیست.

این نماینده پارلمان عراق اظهار داشت: با توجه به اینکه هیچ درخواست رسمی از سوی کمیساریای عالی انتخابات درخصوص تعویق زمان انتخابات پارلمانی مطرح نشده است، بنابراین انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

مدتی است که زمزمه‌ها در رابطه با احتمال تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق افزایش یافته است. این درحالی است که انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور، پیشتر یک مرتبه به تعویق افتاده است. بر این اساس، در ابتدا انتخابات پارلمانی عراق قرار بود در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خردادماه) برگزار شود. با این حال، دولت عراق برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته و آن را به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) موکول کرد.

انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق درحالی یک مرتبه به تعویق افتاد و اکنون نیز در آستانه تعویق مجدد قرار گرفته است که احزاب و جریان‌های سیاسی بسیاری نسبت به این مسأله انتقاد کرده‌اند. از جمله این شخصیت‌ها می‌توان به «نوری المالکی» رهبر ائتلاف «دولت قانون» اشاره کرد. در همین ارتباط، المالکی اعلام کرد: «به تأخیر افتادن زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام پذیرفتنی نیست».

در همین حال، رهبر ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: «ما مصمم هستیم که انتخابات در زمان مقرر (دهم اکتبر آینده) برگزار شود تا از این طریق بتوان بحران‌هایی که کشور با آن مواجه است را پشت سر بگذاریم. اگر فضای مناسبی برای رأی دهندگان فراهم نشود، ما انتخابات را تقلبی خواهیم دانست».