مهدی رجب زاده در گفت و گو با خبرگزاری برنا در خصوص شرایط کلی تیم ملی اظهار داشت: تیم ملی در 3 بازی اخیر خود در بحرین شرایط خوبی را داشت و نتایج قابل قبولی را رقم زد. در بازی برابر بحرین که مهم ترین بازی ایران در 3 دیدار اخیر بود، شاهد بودیم تیم ملی در دقایق ابتدایی یک مقدار با احتیاط بیشتری بازی می کرد اما رفته رفته تسلط و برتری ایران برحریفش بیشتر شد و در نهایت با تکیه بر خلاقیت های فردی که در تیم ملی زیاد است، موفق شدیم برد خوبی را در این دیدار به دست آورده و با روحیه خوبی برای دیدار مقابل عراق که حریف اصلی ما در این تورنمنت محسوب می شود، آماده شویم.

او در ادامه افزود: تیم ملی ایران در حال حاضر از نظر مهره و بازیکن بهترین و باکیفیت ترین تیم چند دهه فوتبال ایران است که با حضور مهره های باتجربه و جوانان باتجربه و همین طور نفرات باتجربه جوان تشکیل شده است و با نیمکت قوی که در اختیار کادرفنی ایران است، دست مربیان برای چیدمان و ارنج های مختلف و متفاوت باز است و این موضوع می تواند به مربیان کمک کند در هر دیدار و هر بازی براساس شرایط تیمی و حریف ، ترکیب مورد نظرش را به میدان بفرستد.

ملی پوش سابق ایران در مورد پیروزی پرگل تیم ملی در برابر کامبوج تصریح کرد: بازی مقابل کامبوج بازی ساده ای برای ما بود و تیم ملی در این بازی با ترکیب متفاوت در مقایسه با بازی های قبلی اش موفق شد برد پرگل و قابل پیش بینی را به دست بیاورد. دیداری که بازی تمرین برای ایران محسوب می شد و به ما کمک کرد تا با استراحت به تعدادی از ستاره های مان ریکاوری خوبی را قبل از بازی با عراق را داشته باشیم.

کاپیتان سابق ذوب آهن در خصوص دیدار مهم ایران در مقابل عراق به خبرنگار برنا گفت: قبل از برگزاری این بازی ها مشخص بود که بازی ما برابر عراق مهم ترین و البته سخت ترین دیدار ما در این تورنمنت است. به نظر من این بازی ایران به مراتب از بازی برابر بحرین سخت تر است. تجربه تقابل های گذشته این دو تیم و شناختی که از این تیم دارم، گواه این موضوع است که عراق در بحث فوتبالی حساسیت ویژه ای در برابر ایران دارد و همیشه با انرژی و انگیزه صدچندانی روبروی ما قرار می گیرد و به اصطلاح فوتبالی ها در مقابل ما کری خوانی های زیادی دارند و برای موفقیت در برابر ما بیش از حد توان شان می جنگند.به هرحال در بحث فنی و فوتبالی ما توان و پتاسیل بالایی داریم و برای همین ممکن است عراقی ها برای موفقیت در این دیدار در زمین دست به کاری بزنند و بخواهند با تکیه بر مسائل حاشیه ای تمرکز را از ما بگیرد و به هدف شان برسد. از آنجایی که تساوی در این بازی صعود ایران را با اما و اگر هایی روبرو خواهد کرد، تیم ما باید با تمرکز، آرامش و با هوشیاری بالا در تمام دقایق این دیدار در زمین حضور داشته باشد واجازه هر گونه سو استفاده را از حریف بگیرد و در نهایت با کسب نتیجه ای خوب و قابل قبول این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد.

رجب زاده در ادامه تاکید کرد: با توجه نوع و ساختار فوتبال عراق، حضور مهره هایی مثل وحید امیری، مهدی ترابی، مهدی طارمی، سردار آزمون، مهدی قایدی و.... در ترکیب ایران در برابر این حریف می تواند برگ برنده ایران باشد که از این جمع متاسفانه امیری را که بازیکن تاکتیک پذیر و چند پسته ای محسوب می شود را در اختیار نداریم. با این وجود ابزارهای لازم برای کسب پیروزی در این دیدار در اختیار کادرفنی ایران قرار دارد و می توانیم با تکیه بر مهره های خوب و نیمکت آماده و پر انگیزه عراق را با نتیجه ای خوب شکست داده  و بدون هیچ حریف و حدیثی و به عنوان تیم اول به مرحله بعدی این رقابت ها صعود کنیم.