شهرخبر

با هدف احیای برجام؛

اتحادیه اروپا:مذاکرات وین بر دستیابی به یک توافق نهایی متمرکز است

اتحادیه اروپا:مذاکرات وین بر دستیابی به یک توافق نهایی متمرکز است

سخنگوی اتحادیه اروپا تصریح کرد که اعضای حاضر در نشست کمیسیون مشترک برجام طی روزهای آینده بر یافتن راه حل‌ها برای نزدیک شدن به توافق نهایی تمرکز می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «الن جورج متن» سخنگوی اتحادیه اروپا در وین روز شنبه در پایان نخستین نشست از ششمین دور کمیسیون مشترک برجام خطاب به خبرنگاران، با اشاره به پیشرفت حاصله در مذاکرات جاری گفت که این گفتگوها به صورت فشرده در حال انجام است و برخی مسائل از جمله چگونگی گام‌های اجرایی برجام باقی‌مانده است.

وی افزود که اعضای برجام طی روزهای آینده بر یافتن راه حل‌ها جهت نزدیک شدن به یک توافق نهایی برای احیای برجام تمرکز خواهند کرد.

گفتنی است، دور تازه مذاکرات برای احیای برجام روز شنبه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک در وین بار دیگر آغاز شد. ریاست این نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون «جوزف بورل» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بود و «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران نیز ریاست هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین را برعهده داشت.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و سرپرست هیأت ایرانی در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین پس از نشست امروز کمیسیون مشترک، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: «بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک برجام، جلسات کارشناسی آغاز شد و ظرف روزهای آینده نیز مذاکرات ادامه خواهد داشت تا به جمع بندی دست یابیم و تصویر تقریباً کاملی را از یک توافق نهایی داشته باشیم».

وی افزود: «ما به دنبال دستیابی به یک توافق مطلوب و خوب برای جمهوری اسلامی ایران هستیم و در این مسیر، نه عجله داریم و نه وقت را تلف می‌کنیم. مهم این است که در هرگونه توافق، اصول و شاخص‌های جمهوری اسلامی ایران در آن رعایت شده باشد».