شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#فلسطین

تظاهرات طرفداران فلسطین هم زمان با اجلاس گروه هفت در انگلیس

هزاران نفر از هواداران فلسطین روز شنبه در حالی که نگاه جهان به اجلاس سران گروه هفت در انگلیس دوخته شده است، مقابل دفتر نخست وزیری در قلب لندن تجمع کرده و ضمن حمایت از ملت مظلوم فلسطین، جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کردند.

تظاهرات طرفداران فلسطین هم زمان با اجلاس گروه هفت در انگلیس

به گزارش منیبان، اقشار مختلف مردم انگلیس از جمله فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضدجنگ، شعار مرگ بر اسرائیل سرداده و از انتفاضه فلسطین حمایت کردند. آن‌ها همچنین با حمل پلاکاردهایی از رهبران گروه هفت خواستند که دست از حمایت رژیم آپارتاید صهیونیستی، به ویژه پس از حملات اخیر غزه بکشند.

اعضای گروه «مقاومت در برابر گروه هفت: عدالت برای فلسطین» با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: اسرائیل ماه گذشته بار دیگر غزه را بمباران کرد و مردم آواره فلسطین را هدف قرار داد. در جریان این درگیری‌ها دست کم ۲۴۸ فلسطینی کشته و هزاران نفر مجروح شدند.

این بیانیه می‌افزاید: هرچند حملات غزه موقتاً متوقف شده است اما رفتار تبعیض‌آمیز و سازمان‌یافته رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین که منجر به جنایات یک رژیم آپارتاید تحت قوانین بین‌المللی شده است ادامه دارد.

بر اساس بیانیه یادشده، مردم غزه همچنان تحت محاصره خفه‌کننده رژیم اسرائیل زندگی می‌کنند. فلسطینیان ساکن در سرزمین‌های اشغالی با قوانین تبعیض آمیز و فشارهای سیاسی مواجه هستند و هنوز نمی‌توانند به موطن خود که از آنجا اخراج شده‌اند بازگردند. در واقع فلسطینی‌ها از حقوق ابتدایی انسانی و حق بازگشت محروم هستند.

گروه هفت بزرگترین تامین کننده سلاح و تجهیزات نظامی رژیم اسرائیل است

این بیانیه خاطر نشان می‌کند رژیم آپارتاید اسرائیل تنها در شرایطی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد که از سوی برخی کشورها از جمله اعضای گروه هفت حمایت شود. «گروه هفت بزرگترین تامین کننده سلاح و تجهیزات نظامی رژیم اسرائیل است که برای سرکوب فلسطینی‌ها مورد استقاده ثرار می‌گیرد»

معترضان در این بیانیه از سران گروه هفت خواسته‌اند تا به همدستی با رژیم آپارتاید اسرائیل خاتمه داده و تا زمانی که صهیونیست‌ها به قوانین بین‌المللی احترام نگذاشته‌اند آن‌ها را تحریم کنند.

طرفداران فلسطین طی هفته‌های اخیر چندین تظاهرات اعتراضی گسترده در انگلیس به راه‌انداخته و مخالفت خود را با حمایت لندن از رژیم جنایت اسرائیل به نمایش گذاشتند. آن‌ها همچنین پرچم اسرائیل را به آتش کشیده و خواستار محاکمه سران صهیونیستی شدند.

دیروز هم شمار دیگری از معترضان به یک کارخانه اسرائیلی تولید قطعات پهپاد در انگلیس حمله و اموال داخل آن را تخریب کردند. آن‌ها از دیوار کارخانه "البیت سیستمز" در شهر لستر بالا رفته و باشکستن پنجره‌ها وارد ساختمان شدند.

معترضان در جریان این حرکت اعتراضی پهپادها و ابزارهای هواپیمایی موجود در این کارخانه  را نابود، اموال داخل ساختمان از جمله دوربین‌ها و هواکش ‌را تخریب و در و دیوارهای کارخانه را با رنگ قرمز اسپر کردند. آن‌ها همچنین روی سقف ساختمان تحصن کرده تا مانع از ادامه فعالیت شرکت شوند.

این کارخانه که متعلق به یک شرکت بین‌المللی اسرائیلی است که  تجهیزات الکترونیکی صنایع نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین تولید می‌کند که به گفته معترضان در غزه استفاده شده است.

اعضای گروه اقدام برای فلسطین می‌گویند که هدف‌شان برجسته کردن نقش تجهیزات نظامی ساخت انگلیس در خاورمیانه است. آن‌ها امروز هم با برگزاری تظاهرات اعتراضی در پایتخت انگلیس و فریاد مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین، اجلاس سران بزرگترین حامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده تا از همدستی جنایتکاران صهیونیستی دست بکشند.

اجلاس سران هفت کشور صنعتی برتر جهان دیروز با حضور نخست‌وزیران و روسای جمهوری گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا در انگلیس آغاز به کار کرد. 

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی "کورنوال" جریان دارد دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان بهداشت جهانی بهداشت حضور دارند.

این درحالیست که نظامیان اشغالگر صهیونیست ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شد. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.