شهر خبر

گوشی پزشک داخل شکم زن بخت برگشته پس از سزارین جا ماند+ عکس

به تازگی خبری عجیب در رابطه با جا ماندن تلفن همراه پزشک در داخل شکم یک زن اردنی در رسانه ها انتشار یافت که این ماجرا موجب شد جنجال بسیاری در این کشور ایجاد شود.

گوشی پزشک داخل شکم زن بخت برگشته پس از سزارین جا ماند+ عکس

به گزارش منیبان؛ بدون شک گاهی اوقات خبرهایی از اشتباهات پزشکی به گوشتان رسیده است که طی عمل های جراحی به اشتباه سوزن و پنس یا قیچی فراموش شده و در بدن بیماران جا مانده است اما خبری که در ادامه می خوانید حاکی از جا ماندن تلفن همراه پزشک در داخل شکم زن اردنی می باشد که کمی عجیب و به دور از تصور است،انتشار این خبر پافشاری خانواده بیمار برای رسیدگی فوری به این موضوع را در پی داشت و موجب واکنش بسیاری از مسئولان شده است طوریکه کلا این خبر را تکذیب کردند.

"ام عمر" مادر این زن که دو هفته پیش مورد عمل جراحی سزارین قرار گرفته و از بیمارستان مرخص شده است، از ملک عبدالله شاه اردن و نمایندگان و دولت و مراکز درمانی خواست که برای کمک به دخترش "حنان محمود عبد الکریم" که کودکی با وزن 4 کیلو و 800 گرم به دنیا آورده و همچنان از درد رنج می برد و در بیمارستان البشیر بستری شده است، وارد عمل شوند.

ام عمر گفته است که تصویر رادیولوژی از شکم این زن، نشان دهنده وجود تلفن در داخل شکم دخترش است و آن ها اکنون برای پیگیری این مسأله نه از قدرت برخوردارند و نه راه چاره.وی خاطرنشان کرد که به دنبال گرفتن ضرر و خسارت نیست، و فقط می خواهد که دخترش که از24/4 تا امروز از درد رنج می برد، از درد خلاص شود.

ام عمر افزود که دخترش از زمان عمل جراحی سزارین ، درد کشیده و در ابتدا گمان کرده است که درد به خاطر عمل بوده است اما پس از عمل و مرخص شدن از بیمارستان نیز از شدت درد قدرت راه رفتن نداشته است و این درحالیست که مسؤولان بیمارستان، گفته اند که وی مشکلی ندارد و می تواند از بیمارستان مرخص شود.

"سلیم البطاینه" نماینده اردنی خبرپایگاه های اینترنتی را درباره تصویر رادیوگرافی از شکم زنی که مورد عمل جراحی قرارگرفته و تلفن همراه درآن مشخص است، محکوم کرد.وی گفت در کشورهایی که به ملت های خود احترام می گذارند و بعد از چنین رسوایی، دولت باید فوراً استعفا دهد و مجلس نمایندگان نیز باید درخصوص چنین قضیه ای مسؤولانه عمل کند.

با این حال، وزارت بهداشت اردن ماجرای جا ماندن تلفن همراه پزشک در داخل شکم یک زن را به کلی تکذیب کرده است.

"احمد قطیطات" رئیس بیمارستان البشیر در سخنانی گفت:گزارش رسانه ها دراین خصوص، دروغ محض درباره پزشکان اردنی است که در سطح جهان شناخته شده اند.

گوشی

او درباره عکس تلفن همراه که در تصویر رادیوگرافی مشخص است ، گفت که این تصویر درست است؛ اما این تلفن هنگام گرفتن عکس درداخل جیب مراجع بود، و بعد از مشخص شدن موضوع، عکس دیگری از وی گرفته شد.

رئیس بیمارستان البشیر گفته که ممکن است پزشک، قیچی یا پنس را به طور اشتباه در داخل شکم مریض فراموش کند اما عاقلانه نیست که تلفن خود را فراموش کند، این ماجرا شبیه فیلم هندی است و رسانه ها با این قضیه غیرمسؤولانه تعامل کردند، بدون اینکه از جانب مسؤولان وزارت بهداشت اطمینان یابند.

به گفته قطیطات، این زن اردنی عمل سزارین را حدود دو هفته پیش انجام داد، ولی چند روز پیش احساس درد کرد و پس از مراجعه به بیمارستان البشیر معلوم شد که دردهای او ناشی از التهاب زخم جراحی است، که نمونه هایی از التهاب گرفته و جهت رفع آن تلاش شد، و اکنون حال بیمار رو به بهبود است.

یک منبع مسئول در وزارت بهداشت اردن اعلام کرد که این وزارتخانه دلیلی برای پنهان کردن هر اشتباهی که کارکنان وابسته به آن مرتکب شوند نمی بیند، و تا کنون درباره بسیاری از اشتباه ها کمیته های تحقیق تشکیل شده و عاملان آن بدون هیچ سهل انگاری به دادستان کل تحویل داده شده اند.