کریم انصاری فرد به دنبال کفش طلای آسیا

کریم انصاری فرد مهاجم تیم ملی ایران که با پیراهن شماره ۱۰ سومین صعود خود به جام جهانی را دنبال می‌کند، از روی نقطه پنالتی دروازه کامبوج را باز کرد تا نقش خود در پیروزی تیم ملی را ایفا کرده باشد.

نکته جالب درباره انصاری‌فرد این است که او مقابل کامبوج و هنگ کنگ دبل کرده و در دو بازی رفت و برگشت توانسته دروازه این دو تیم را باز کند و با ۷ گل بهترین گلزن تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی لقب گیرد. بهترین نمایش او در بازی رفت برابر کامبوج بود که چهار گل به ثمر رساند.

پس از انصاری‌فرد آزمون با شش گل شانس خود برای کسب کفش طلای مقدماتی جام جهانی را دنبال می‌کند اما رقیب اصلی این دو، علی مبخوت اماراتی است. بازیکنی که روز گذشته دو گل به اندونزی زد تا اولین آسیایی باشد که در این رقابت ها گل هایش را دو رقمی می‌کند. او پیش از این مقابل مالزی هم دبل کرده بود.

نکته مهم این است که مبخوت، انصاری‌فرد و آزمون حالا ماموریتی مهم را پیش رو خواهند داشت. در هفته پایانی هر دو باید دروازه این صدرنشین گروه یعنی عراق و ویتنام را باز کنند تا تیم هایشان به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی صعود کنند.

بهترین خط حمله تورنمنت یعنی ژاپن که تاکنون ۴۱ گل زده را داشته، دو نماینده در صدر این جدول دارد؛ تاکومی مینامینو مهاجم لیورپول با ۹ گل و یویا اوساکا مهاجم وردربرمن با ۸ گل.

انصاری‌فرد ستاره اردبیلی تیم ملی ایران تاکنون ۲۹ گل ملی زده و فرصت این را دارد تا با عبور از مرز ۱۰۰ بازی ملی، گل های خود را هم افزایش دهد. بهترین آمار کریم در سال ۲۰۱۹ بود که شش گل به ثمر رساند و حالا اگر چهار گل دیگر تا پایان سال میلادی بزند، بهترین فصل خود در تیم ملی را ثبت خواهد کرد.