شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#رهبران جهان

همسران رهبران اجلاس جی هفت چه کسانی هستند؟

کری جانسون، در اولین رویداد بزرگ عمومی خود از ماه گذشته که در یک مراسم مخفیانه با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس ازدواج کرد، میزبان همسران رهبران جهان در اجلاس جی هفت است.

گروه هفت

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از BBC، کری جانسون با ۳۳ سال سن، جوان‌ترین شریک زندگی بوریس جانسون است. او اولین بار است که در اجلاس جی ۷ شرکت می‌کند، اما در این مورد تنها نیست. جیل بایدن بانوی اول ایالات متحده، ماریکو سوگا، همسر نخست‌وزیر ژاپن و ماریا سرنا کاپلو، همسر نخست‌وزیر ایتالیا هم اولین بار است که در این اجلاس هستند.

کری جانسون

خانم جانسون در این اجلاس وظیفه‌ای بر عهده دارد که در نگاه اول به نظر می‌رسد کاری دلهره‌آور است؛ او در حالی که شرکای آنها درمورد مشکلات جهان بحث می‌کنند، مسئولیت تفریح و پذیرایی از آنها را دارد؛ مسئولیت حساسی که به نظر می‌رسد کری جانسون از عهده آن برمی‌آید.

در روزهای آینده، عکسبرداری کنار دریا در پلدرک و بازدید از نقاط زیبای کورنوال، سنت ایوز و پنزانس انجام می‌شود.

با توجه به علاقه خانم جانسون به حفاظت از محیط زیست، حضور در ساحل کورنوال می‌تواند انتخاب مناسبی برای اولین حضور او باشد.

جیل بایدن

بانوی اول ایالات متحده، که دهه‌ها به عنوان معلم کار کرده است، با اینکه بزرگ‌تر از خانم جانسون است، اما او هم در اجلاس جی۷ یک تازه‌وارد است.

این اجلاس اولین باری است که جو بایدن و همسرش‌ از زمان روی کار آمدن وی در ژانویه به خارج از کشور سفر کرده‌اند. آنها روز یکشنبه با ملکه انگلیس در قلعه ویندزور دیدار می‌کنند.

دکتر بایدن گفت که او و شوهرش مشتاقانه منتظر این دیدار هستند و امیدوارند که در گفت‌وگو با خانواده سلطنتی بر روی آموزش تمرکز کنند.

اگر محیط‌زیست را موضوع مورد علاقه کری جانسون بدانیم، تحصیلات هم مورد علاقه جیل بایدن است.

رئیس جمهور آمریکا همسرش را آموزش‌دهنده‌ای که مورد علاقه مردم آمریکاست توصیف کرده است و جیل بایدن خود نیز در توئیتر نوشته که آموزش آن نیست که من چه کاری انجام می‌دهم، بلکه نشان می‌دهد من چه کسی هستم.

وی همچنین مدرک لیسانس و دو مدرک کارشناسی ارشد دارد و در سال ۲۰۰۷ مدرک دکتری خود را از دانشگاه دلاور دریافت کرد.

حمایت از خانواده‌های نظامیان و افزایش آگاهی در مورد پیشگیری از سرطان پستان از دیگر موضوعات مورد علاقه وی است.

بریژیت مکرون

بانوی برجسته فرانسه نسبت به بیشتر همتایان خود، تجربیات بیشتری دارد که سختی آنها را هم پنهان نکرده است.

پس از آنکه شوهرش در سال ۲۰۱۷ رئیس‌جمهور شد، او گفت که داشتن صلح و آرامش در این کار دشوار است و به رسانه‌های فرانسوی گفت: «چیزی که من دوست ندارم این است که تعطیلی در این کار نیست و اینکه هر کجا باشی، همیشه شخصی برای گرفتن عکس از شما پیدا می‌شود.»

بین خانم مکرون و همسرش امانوئل ۲۴ سال فاصله سنی وجود دارد؛ او ۶۸ ساله و همسرش ۴۳ ساله است.

او هم مثل جیل بایدن یک معلم بود؛ در واقع، امانوئل مکرون در سن ۱۵ سالگی شاگرد او بود.

سوفی ترودو

همسر نخست‌وزیر کانادا امیدوار است که این سفر کمتر از سفر وی در مارس سال گذشته به لندن پرحادثه باشد.

وی پس از بازگشت به خانه، از مهم‌ترین چهره‌هایی بود که تست ویروس کرونایش مثبت شد و در تیتر روزنامه‌ها قرار گرفت و از آن زمان جاستین ترودو بر اهمیت برگزاری رویدادهای ایمن در دوران همه‌گیری تأکید کرد.

خانم ترودو از صحبت در مورد نبردش با بیماری پرخوری عصبی (بولیمیا) که در اواخر نوجوانی تا اوایل ۲۰ سالگی درگیر آن بود ابایی ندارد.

ماریکو سوگا

ماریکو سوگا همسر نخست‌وزیر ژاپن، یوشیهیده سوگا و یکی دیگر از کسانی است که اولین بار است در اجلاس گروه هفت شرکت می‌کند.

آقای سوگا کمتر از یک سال پیش، پس از استعفای شینزو آبه نخست‌وزیر باسابقه ژاپن به دلایل سلامتی، قدرت را به دست گرفت.

خانم سوگا به ندرت در جمع صحبت کرده است، اما به عنوان پشتیبان فداکار شوهرش در پشت صحنه توصیف شده است.

رسانه‌های ژاپنی رفتار آرام وی را نقطه مقابل رفتار همسر نخست‌وزیر قبلی، آکی آبه، توصیف کرده‌اند که به عنوان یک فرد اجتماعی شناخته می‌شد و مرتباً در مورد ملاقات با افراد مشهور و سایر چهره‌های مطرح در شبکه‌های اجتماعی پست می‌گذاشت.

ماریا سرنا کاپلو

همسر نخست‌وزیر ایتالیا با اینکه نیم‌قرن است با ماریو دراگی ازدواج کرده، تازه‌وارد دیگری در گروه هفت است.

از او اغلب در رسانه‌های ایتالیا به عنوان «همسر نامرئی» نام برده می‌شود، زیرا در مورد شخصیت یا دیدگاه‌های سیاسی او اطلاعات بسیار کمی وجود دارد.

اما نکاتی در مورد او در یک مجله ایتالیایی در اوایل سال جاری میلادی منتشر شد که علاقه او را به ادبیات انگلیسی و سگ‌ها آشکار کرد؛ بنابراین با جیل بایدن نقاط اشتراک و حرف‌هایی برای گفتن خواهند داشت.

یواخیم سائر

یواخیم سائر شوهر نخست‌وزیر آلمان آنگلا مرکل، هم در این اجلاس حضور دارد.

این آخرین اجلاس مهم بین‌المللی این زوج است که قبل از ترک خانم مرکل در اواخر سال جاری برگزار می‌شود.

او به عنوان تنها همسر مرد، موقعیتی مشابه فیلیپ شوهر ترزا می، که تنها شوهر در نشست رهبران جهانی G۲۰ در کیوتو در سال ۲۰۱۹ بود، را دارد.

آقای سائر، شیمی‌دان کوانتوم و استاد شیمی فیزیکی و نظری، هرگز با رسانه‌ها صحبت نمی‌کند و به‌ندرت با همسرش در جمع ظاهر می‌شود.

او در سال ۲۰۰۵ در مراسم تحلیف همسرش شرکت نکرد و ترجیح داد این رویداد را از تلویزیون در دانشگاه خود در برلین تماشا کند.

یک روزنامه آلمانی یک بار گفت که او به اندازه «یک مولکول» نامرئی است