شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کره شمالی

رهبر کره شمالی دستور مهم را صادر کرد+جزییات

رسانه های دولتی کره شمالی روز شنبه گزارش دادند «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بر لزوم تقویت توانایی نظامی کشور تأکید کرده است زیرا معتقد است اوضاع پیرامون شبه جزیره کره به سرعت تغییر کرده است.

رهبر کره شمالی دستور مهم را صادر کرد+جزییات

به گزارش منیبان؛ از "کی. سی. ان. ای" خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم روز گذشته/جمعه/ در کمیسیون نظامی حزب کارگران این کشور در جریان وضعیت و توان نظامی ارتش قرار گرفت و بر وظایف استراتژیکی که باید به طور دائم انجام شود و همچنین راه های توسعه نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد.

در کنگره حزب کارگران کره شمالی که ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی برای اولین بار پس از نزدیک به پنج سال برگزار شد، کیم متعهد شد که زرادخانه هسته ای کشورش را تقویت کند و سیستم موشک های بالستیک قاره پیما را که می تواند به آمریکا برسد، بهبود بخشد.

کره شمالی همچنین تاکنون تمایلش را برای دیدار با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده که در ژانویه سال جاری میلادی آغاز بکار کرد اعلام نکرده است مگر اینکه واشنگتن سیاست خصمانه خود را در قبال پیونگ یانگ پس بگیرد.

گزارش حاکی است کیم در جلسه کمیسیون نظامی درباره ماموریت‌های مهم نظامی کشور از جمله تقویت بودجه دفاعی به منظور دفع هرگونه تهاجم احتمالی در شبه جزیره کره با سران ارتش گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش دولت بایدن قصد دارد سیاست خود در مقابل کره شمالی را انعطاف پذیر نگه دارد در حالی که به اجرای توافق نامه اجلاس ۲۰۱۸ که شامل تعهد پیونگ یانگ در مورد خلع سلاح هسته ای است تاکید دارد.