به گزارش برنا، محسن مهرعلیزاده در دور سوم مناظره ها در خصوص ضرر و زیان سهام داران در بازار بورس گفت: بورس یکی از بهترین بازارهای ممکن برای سرمایه گذاری است. پول وقتی جمع می شود به سمت تولید می رود. یکی از مشکلات اساسی افزایش و رونق تولید و گرایش جامعه به تولید است اما آنچه در فروردین گذشته رخ داد به هر دلیل غیر کارشناسی، دولت در بازار بورس دخالت کرد.

وی افزود: صاحبان سهام عمده که نقش عمده در سهام خود دارند با هماهنگی با دولت وارد معرکه شدند و با تشویق مردم برای سرمایه گذاری پولشان را جمع کردند اما پول به سمت تولید نرفت و قیمت سهام حبابی چند برابر شد که به منتفع شدن سهام داران عمده منتهی شد.

مهر علیزاده عنوان کرد: وقتی حباب ها ترکید و قیمت ها واقعی شد مردم متضرر شدند و به بحران تبدیل شد و دولت مجبور شد از صندوق توسعه ملی جبران خسارت برای مردم کنند و هر سه امر غلط بود.
 
وی افزود: کار بورس را به بورس بسپارند و دخالت دولت مربوط به وقتی است که اتفاق خاصی رخ می دهد و دولت به بانک ها کمک می کند و نقش سهام داران عمده باید به حداقل برسد. اگر دولت ها، نهاد های نظامی و غیر نظامی دخالت نکنند مشکلاتی پیش نمی آید.
 
این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: تولید ناخالص داخلی کشور 500 میلیارد در سال است. آمریکا 22 هزار و چین 16 هزار و اروپا جمعا 12 هزار میلیارد دلار است و صد برابر ما تولید ناخاص دارند.سیاست ما بر اقتصاد حاکم است و باید اقتصاد را نجات دهیم و سیاست خارجی را از جمله در خصوص تحریم ها و AFTF در اختیار اقتصاد قرار دهیم. اقتصاد دچار سیاست زدگی شده است.