شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#جواب#تحریم#سعید#جلیلی

جلیلی: برجام یک چک بی‌محل بود که جواب نداد

جلیلی نمایه

سعید جلیلی در سومین منظاره انتخاباتی گفت: ما باید راه داشته باشیم تا تحریم را بی اثر و دشمن را پیشمان کنیم تا محیط امن برای اقتصاد ایجاد شود.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی هم در ادامه اظهار کرد: یکی از نکاتی که برای اقتصادی کشور و حکمرانی اهمیت دارد وجود ثبات در سیاست‌های اقتصاد و محیط امن اقتصادی کشور است که نمی‌شود آن را انکار کرد. مهم‌تر اینکه ناکارآمدی را گردن تحریم نیندازیم، کسی که رئیس جمهور می‌شود باید فهم صحیح از مناسبات جهانی داشته باشد، اما متاسفانه برخی کوچک‌ترین فهم را در این خصوص ندارند و می خواهند رئیس جمهور شوند.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ادامه داد: وقتی صحبت از جهش تولید می‌کنیم نیاز به صادرات دارد. دوستان، مذاکرات را با چند کشور محدود کردند. سوال من این است که باید بگوییم برای فهم تحریم چه برنامه‌ای داریم؟ بعد بگوییم عده‌ای در داخل نگذاشتن این نفهمیدن مسئله است؛ ما باید راه داشته باشیم تا تحریم را بی اثر و دشمن را پیشمان کنیم تا محیط امن برای اقتصاد ایجاد شود.

وی گفت: تعامل سازنده با جهان را چگونه شکل می دهم؟ کشور ما معطل ۳ کشور شده است؛ شما می‌گویید در مذاکره موفق بودید؛ تحریم‌ها هزار تا شد و دلار ۳ هزار تومانی شد ۳۰ هزار تومان. شما نتوانستید مذاکره کنید، در مذاکره باید تهدید و فرصت را با هم دید.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ادامه داد: شما می‌گویید تعاملات خارجی خوب است، اما چه‌قدر با کشورهای همسایه مراوده دارید؟ بانک مرکزی یک طرح درباره مبارزه با تحریم ارائه دهد، رئیس جمهور باید فهم مناسبات جهانی را داشته باشد، برجام یک چک بی‌محل بود که جواب نداد.