شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

کشتاری که داعش در ژوئن ۲۰۱۴ رقم زد؛

جنایت هولناک «اسپایکر»/ لزوم سپرده شدن قاتلان به چنگال عدالت

جنایت هولناک «اسپایکر»/ لزوم سپرده شدن قاتلان به چنگال عدالت

امروز شنبه ۱۲ ژوئن سالروز جنایتی هولناک در عراق است که به جنایت اسپایکر معروف است و به دست تکفیری های جنایتکار رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اخبار العراق، حشد شعبی عراق امروز شنبه خواستار اعدام مجرمان جنایت اسپایکر شد.

معین الکاظمی از فرماندهان حشد شعبی عراق در سخنانی به مناسبت سالروز این جنایت هولناک، گفت: رئیس جمهور عراق باید احکام صادره علیه جنایتکاران را اجرایی کند. وزارت کشور عراق هم باید به تعقیب جنایتکاران فراری بپردازد.

وی افزود: شماری از عاملان این جنایت بازداشت شده اند اما جنایتکاران دیگر این جنایت هولناک فراری هستند که ما از وزارت کشور می خواهیم که این جنایتکاران فراری را دستگیر کند.

صباح العکیلی کارشناس امور امنیتی عراق هم گفت: جنایت اسپایکر لکه ننگی بر دامان کسانی که به داعش و بعثی ها کمک کردند. چرا دولت قاتلان و مجرمان این جنایت را اعدام نمی کند؟

وی افزود: هنوز شماری از جنایتکارانی که این جنایت را رقم زدند، آزادانه می چرخند و دستگیر نشده اند. احیای داعش از سوی آمریکاییها در راستای هدف قرار دادن عراق است و این با بازگردانیدن خانواده های داعشی به موصل انجام می شود.

امروز شنبه ۱۲ ژوئن سالروز قربانی شدن بیش از ۱۷۰۰ نظامی عراقی است؛ در جنایتی که به دست داعش رقم خورد و به جنایت اسپایکر معروف است. جنایت اسپایکر پس از یورش داعش به استان نینوا در ژوئن سال ۲۰۱۴ رقم خورد.

جنایت هولناک «اسپایکر»/ لزوم سپرده شدن قاتلان به چنگال عدالت

در چنین روزی بیش از ۱۷۰۰ نظامی عراقی به دست داعش قتل و عام شدند. آنها در پایگاه هوایی اسپایکر در استان صلاح الدین خدمت می کردند. کشتار اسپایکر ارمغان روزهای نخست داعش برای مردم عراق بود، تبانی چند فرمانده باعث شد تا ۱۷۰۰ دانشجوی افسری غیر مسلح از ۱۱ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۴ بطرز وحشیانه ای قتل عام شوند، حادثه ای که هر چند جهان را تکان داد اما بسرعت نیز به حاشیه رانده شد.

به نظر می رسد، قتل عام اسپایکر و کشتار وحشیانه حدود دو هزار جوان بی دفاع یکی از زخم های عمیق سال های اخیر بر پیکر ملت عراق است که گروههای تکفیری و تروریستی و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها به ارمغان آوردند، زخمی هایی که به نظر می رسد تا سالیان سال نه تنها فراموش نخواهد شد بلکه همچنان تازه خواهند ماند.

جنایت اسپایکر، فاجعه‌ای است که در آن حدود ۲ هزار جوان عراقی توسط جنایتکاران داعشی در تکریت قتل عام شدند.

گستردگی ابعاد این جنایت به حدی بود که آن زمان همه گمان می‌کردند این فاجعه در تاریخ بشر ثبت شود؛ اما این قتل‌عام و نسل‌کشی خیلی زود فراموش شد.

اسپایکر نام پایگاهی در شمال عراق است که در اختیار نیروی هوایی ارتش عراق قرار دارد و از آن به عنوان دانشگاه علوم و فنون هوایی استفاده و جوانان این کشور در این دانشگاه افسری ضمن آموختن فنون پرواز و دیگر علوم و فنون هوا و فضا به استخدام نیروی هوایی عراق در می‌آیند.

جنایت اسپایکر جنایت عصر ضد بشریت است.