به گزارش پایگاه خبری نشان :

وزارت حج عربستان اعلام کرد که حج امسال هم مانند سال گذشته تنها با حضور زائران داخل این کشور برگزار خواهد شد و به دلیل شرایط همه گیری کرونا هیچ زائر خارجی در این مناسک حضور نخواهد داشت . وزارت حج عربستان دلیل این تصمیم را خطرات ناشی از همه گیری کووید - ۱۹ اعلام کرد و افزود : زائرانی که قصد حضور در مناسک امسال را دارند می بایست عاری از بیماریهای مزمن باشند.

وزارت حج عربستان اعلام کرد که حج امسال هم مانند سال گذشته تنها با حضور زائران داخل این کشور برگزار خواهد شد و به دلیل شرایط همه گیری کرونا هیچ زائر خارجی در این مناسک حضور نخواهد داشت .

بر اساس اعلام وزارت حج و عمره عربستان ، فقط اتباع سعودی و افراد مقیم این کشور و حداکثر تا ۶۰ هزار نفر می توانند در مراسم امسال شرکت کنند.

وزارت حج عربستان دلیل این تصمیم را خطرات ناشی از همه گیری کووید - ۱۹ اعلام کرد و افزود : زائرانی که قصد حضور در مناسک امسال را دارند می بایست عاری از بیماریهای مزمن باشند .

این وزارت خانه در بیانیه خود افزود : گروههای سنی بین ۱۸ تا ۶۵ سال می توانند در حج امسال شرکت کنند و می بایست بر اساس ساز و کارهای دولت در خصوص مقابله با کرونا حتما واکسن دریافت کرده باشند.

عربستان سعودی سال گذشته هم به خاطر مقابله با همه گیری ویروس کرونا از شرکت حجاج خارجی در مراسم حج ممانعت کرد.

«ماجد القصبی» وزیر اطلاع‌رسانی عربستان دوشنبه گذشته در تشریح چالش‌های پیش‌روی سازوکار مناسک حج سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع کرونا گفت که تکامل مستمر ویروس و مشخص نبودن خسارت‌های وارده ناشی از آن و کمبود واکسن در بسیاری از کشورها، باعث شد تا اعلام چگونگی انجام مراسم حج امسال به تأخیر بیفتد.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم حج امسال به مرکز شیوع ویروس کرونا چه در داخل کشور و چه در دیگر کشورهای اسلامی تبدیل شود.