به گزارش برنا، سعید جلیلی در دور آخر مناظرات درباره دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی مردم گفت: دغدغه مردم چیز دیگریست، دغدغه آنها این است که چرا این موضوعات حل نمی‌شود. این 7 موضوع که بیان شد، دوستان پاسخ هایی را بیان کردند اما سوال اصلی این است که این مسائل چرا تاکنون حل نشده است؟ پاسخ‌ها و سوالات مانند کرونا نیست که بگوییم ناشناخته است اتفاقا کاملا واضح است.

وی افزود: امروز متوسط نرخ تورم در کشورهای دنیا 2.5 درصد است و بیش از صد کشور تورم زیر 5 درصد دارند اما سوال اینجاست چرا در ایران این مشکل حل نشده است؟

جلیلی ادامه داد: درباره مسکن می‌گویند زمین و مصالح داریم خوب پس چرا تاکنون مشکل مسکن حل نشده است؟ دغدغه مردم این است چرا دولت‌ها عقب هستند. ما صحبت از مقام رئیس جمهور می‌کنیم آن هم رئیس جمهور کشوری که این همه ظرفیت دارد و می‌تواند جهش پیدا کند اما در ابتدایی‌ترین موضوعات مانده‌ایم.

وی اضافه کرد: مردم در کوچه و بازار این 7 دغدغه‌ که عنوان شد را لمس می‌کنند اما دغدغه اصلی این است چرا راه حل‌ها پایدار نیست. یعنی مردم نگرانی هستند آیا تورم سال آینده پایین خواهد بود یا نه؟ متاسفانه وضعیت چندسال خوب می‌شود و یک دفعه فنر تورم درمی‌رود.

جلیلی گفت: اگر شما می‌خواهید این مسائل را حل کنید، یک برنامه جدی می‌خواهد. کار رئیس جمهور با وزیر فرق می‌کند باید بداند، اشراف داشته باشد و به نقشی که هریک از وزارتخانه‌ها باید ایفا کنند واقف باشد.

وی با بیان اینکه با سفارش به اندیشکده برنامه نوشته نمی‌شود گفت: بحث مهم این است که رئیس جمهور از روزی که مسئولیت عهده دار می‌شود چقدر زمان را مغتنم می‌شمرد؟ یک دفعه 4 یا 8 سال می‌گذرد و اتفاقی نمی‌افتد و اگر رئیس جمهور منصف باشد که عذرخواهی می‌کند اگر هم نه طلبکار می‌شود.

جلیلی ادامه داد: رئیس جمهور، رئیس جمهور ایران است، اینکه می‌گوید چندتا مسئله حل کردم حداقل است. مردم می‌خواهند ببینند رئیس جمهور آیا تعارفات را کنار خواهد گذاشت یا خیر؟ آیا مشغول به کارهای نمایشی خواهد شد یا واقعی؟ آیا می‌خواهد مصلحت مردم را پیگیری کند؟ مردم می‌خواهند یک آینده با اطمینان داشته باشند و مطمئن باشند که کارها به جای نمایشی بودن، واقعی خواهد بود.