شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#گوشت

محسن رضایی: چادر مشکی و گوشت دست افراد خاص و اقازاده‌هاست، دولت چه کاره است؟

کدخبر: 418634
اقتصاد نیوز : محسن رضایی گفت: وقتی می بینیم چادر مشکی و گوشت و ذرت در اختیار یک عده است، آن طرف آقازاده ها و مافیا هستند. پس دولت و مدیران کشور کجا هستند؟ آن ها در جنگ زرگری جریان های سیاسی مشغولند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، در سومین مناظره یک سوال مشترک از ۷ کاندیدا، پرسیده شد و کاندیداها ۷ دقیقه فرصت پاسخگویی دارند.

اولین دغدغه مردمی که مورد سوال قرار گرفت «گرانی و نرخ بالای تورم»، بود و محسن رضایی دومین کاندیدایی که به این دغدغه پاسخ داد و گفت:

این هفت دغدغه ای که صداوسیما تهیه کرده را قبول دارم اما این دغدغه ها بسیار بیشتر است. ضمن این که این دغدغه ها یک منظومه ای را شکل می دهند که باید ببینیم چرا تاکنون حل نشده اند. ۵۰ سال است ما بیکاری و گرانی و نقدینگی و عدم رشد اقتصادی داریم. چرا این مسائل حل نمی شود؟ در همین مدت می بینیم که ایران اقتدار خود را پس از ۳۰۰ سال به دست آورده و در زمینه دفاعی و امنیتی پیشرفت کرده است.

وقتی مردم این ها را می بینند مقایسه می کنند و متوجه می شود یک اشکالی وجود دارد. من می خواهم در این جلسه رونمایی کنم که چرا این مشکلات حل نشده است. وقتی می بینیم چادر مشکی و گوشت و ذرت در اختیار یک عده است، آن طرف آقازاده ها و مافیا هستند. پس دولت و مدیران کشور کجا هستند؟ آن ها در جنگ زرگری جریان های سیاسی مشغولند. هر چند وقت یک موضوعی مثل حجاب، فیلترینگ، حضور در سوریه و... شکل می گیرد و همه به یک سو می روند و مشغول می شوند. امام جامعه آن را خاتمه می دهد اما دوباره از سر گرفته می شود.

چنین تاخت و تازهایی اجازه نمی دهد تمرکز دولت و مردم روی حل این مشکلات مهم باشد.

یعنی رییس جمهور آینده هم می خواهد مثل رییس جمهور های گذشته باشد؟ دولت های پیشین نباید دوباره تکرار شود. ما باید درون قدرت را اصلاح کنیم و این به جراحی احتیاج دارد و نوع حکمرانی باید تغییر کند. اقتصاد ایران باید یک معماری نوین را تجربه کند.

وگرنه بیایید و برای گرانی و تورم پیشنهاد بدهید. وقتی زمین  اقتصاد ایران یک زمین گرمی است، برفی در آن نمی نشیند و بخار می شود. برنامه ما بکارگیری تمام اقوام و شایستگان و تمامی بانوان و همه ظرفیت هایی مثل اهل تسنن و اقلیت ها درست مثل انقلاب و دفاع مقدس است تا یک دولت قوی و مسئولیت پذیر را ایجاد کنیم.

این دولت از داخل باید اصلاحاتی را انجام دهد. از موسساتی که تحت نظر رهبر انقلاب هستند اما برای دولت کار می کنند تا سایر قوا که باهم دست به یقه هستند تا دیوان سالاری و وزارتخانه ها از بالا تا پایین را اصلاح خواهیم کرد. ما برای اقتصاد در سه سطح اقتصاد زندگی، استانی و کشوری برنامه ریزی کرده ایم.

ما یارانه ۴۵۰ هزارتومانی می دهیم. نگران منابعش نباشید. اگر دزدی و رانت از بین برود منابعش تامین می شود. ما به زنان خانه دار حقوق می دهیم و مسکن ارزان و صنعت نفت ملی را اجرایی می کنیم. ما برای تک تک استان ها برنامه ریزی کرده ایم. در سطح اقتصاد ملی ما ۴ مگاپروژه را برنامه ریزی کرده ایم تا در تمام سطوح، اقتصاد ملی ایران را بازمعماری کنیم تا این مشکلات ۵۰ ساله را در یک بسته اساسی حل و فصل کنیم.