به گزارش برنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در آخرین نوبت از مناظرات ریاست جمهوری گفت: دغدغه هایی که اعلام شد بخشی از دغدغه های مردم است، مردم بسیار دغدغه دارند، نشست های کارشناسی زیادی داشتیم، ارتباط زیادی با مردم دارم و از خواسته ها و دغدغه های آنها آگاهم و برای آنها راهکار پیدا کردم.

وی افزود: اگر برنامه اقتصادی را در سه بخش خلاصه کنیم به این صورت است؛ اصلاح دولت و مبارزه با فساد و ناکارآمدی و تبعیض، دوم حمایت از خانواده ها و اقشار محروم و سوم‌جهش در تولید و تقویت کسب و کار است

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که امروز مردم بیان می کنند فساد و برخورد با بستر های فساد در دولت است.سامانه شفافیت از برنامه های دیگر ماست که تمام قرارداد ها و عملکرد ها در آن قرار می گیرد. در استان قدس ۳۵-۴۰ شرکت را قرار دادیم .این باعث افزایش اعتماد عمومی‌ می شود‌ . اگر شفافیت اجرا شود زمین خواری قاچاق و فرار های مالیاتی را کنترل می کند.

وی افزود: در تحول ساختاری، تحول در نظام بانکی مهم است، بانک ها از موانع تولید هستند، بخشی مهمی از معوقات بانکی را دنبال کردیم. اصلاح نظام مالیاتی باید حتما صورت گیرد. سامانه هوشمند از برنامه های جدی است .کاهش مالیات در واحد تولیدی از ۲۵درصد به 10 درصد را داریم‌.باید نظام اداری اصلاح شود و ضابطه های دست و پاگیری برداشته شود.

رئیسی گفت: در حمایت از خانواده ها کنترل گرانی را داریم. تورم قابل قبول نیست، قیمت ها چندین برابر شده اند، باید اقدامات ما به یک رقمی شدن تورم  منجر شود.مدیریت بازار ارز و تقویت پول ملی، رفع وابستگی کالاهای اساسی وسفره مردم به نرخ ارز از برنامه های دیگر بوده و این قابل انجام است. افزایش نظارت در بازار هم مهم است.

وی خاطرنشان کرد: ارایه کارت اعتباری خرید برای سه دهک پایین، جهش تولید و تقویت کسب و کار در دستور داریم، ایجاد ۴میلیون شغل در چهار سال دست یافتنی است.