به گزارش پایگاه خبری نشان :

پس از اعلام قیمت میوه از سوی سازمان میادین میوه و تره بار تهران، از مجموع بیش از ۲۰ قلم انواع میوه که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌ شود، بهای انبه هر کیلوگرم ۴۲ هزار تومان، قیمت ازگیل هر کیلوگرم ۲۵ هزار تومان،قیمت گیلاس تک دانه هر کیلوگرم ۴۲ هزار تومان، قیمت آلبالو هر کیلوگرم ۲۹ هزار تومان، قیمت شاه‌توت هر کیلوگرم ۱۹ هزار تومان، قیمت گوجه سبز شُمالی هر کیلوگرم ۲۹ هزار تومان، قیمت گوجه سبز دور شهری هر کیلوگرم ۴۳ هزار تومان، قیمت گیلاس تک‌دانه هر کیلوگرم ۴۲ هزار تومان، قیمت هُلو هر کیلوگرم ۱۸ هزار تومان است. بررسی وضعیت فروش نوبرانه ها و میوه های تابستانی حاکی از آن است که هنوز اغلب این میوه ها از قیمت بالایی برخوردار است.

قیمت نوبرانه ها در میادین نسبتر به سطح شهر ارزان تر است

سعید راد درخصوص وضعیت قیمت نوبرانه‌ ها در میادین گفت: چنانکه بارها گفته شده است، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در تعیین قیمت میوه و تره بار در سطح کلان، هیچ نقش و مسئولیتی ندارد و قیمت محصولات طی فرآیند عرضه و تقاضا تعیین می‌ شود. بنابراین، اینکه چرا قیمت نوبرانه‌ ها گران است به ذات بازار و مسئله عرضه و تقاضا بر می‌گردد. اما آنچه که مربوط به سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران می‌ شود، این است که همواره تلاش کرده‌ایم تا محصولاتی که در میادین و بازارهای میوه و تره بار عرضه می‌ شود، نسبت به میانگین قیمت محصولات مشابه در سطح شهر، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌ تر باشند که این اختلاف قیمت در خصوص نوبرانه‌ ها به ۴۰ تا ۵۰ درصد می‌ رسد.

کیفیت محصولات میادین سطح شهر باهم تفاوتی ندارد

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران درباره درجه‌ بندی میوه‌ ها در میادین میوه و تره بار پایین شهر و بالای شهر گفت: همچنان که تمامی ۲۵۳ میدان و بازار میوه و تره بار شهرداری تهران، محصولات خود را براساس نرخنامه‌ های این سازمان و با یک قیمت ثابت به شهروندان عرضه می‌ کنند. این مراکز در خصوص مرغوبیت محصولات نیز ملزم هستند از کیفیت نسبتاً واحدی تبعیت کنند. همچنین قابل ذکر است که مدیران میادین و رؤسای بازارهای میوه و تره بار بر رعایت استانداردهای کیفی مورد تأیید سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، نظارت مستقیم و مستمر دارند.

قیمت هر کیلو مرغ در میادین همچنان ۲۴ هزار و ۹۰۰ است

وی درخصوص نحوه توزیع مرغ به نرخ دولتی در میادین گفت: همچنان گوشت مرغ تنظیم بازار به قیمت مصوب در میادین و بازارهای میوه و تره بار عرضه می‌ شود و در این خصوص، محدودیتی وجود ندارد. شهروندان برای مصرف خانواده، می‌ توانند گوشت مرغ مورد نیاز خود را با قیمت هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان از میادین و بازارهای میوه و تره بار تهیه کنند.

فروش میوه های لاکچری در میادین ممنوع است

سعید راد درباره فروش میوه های لاکچری و وارداتی در میادین افزود: ورود میوه‌های وارداتی به میادین میوه و تره بار ممنوع است. اصولاً نظارت دقیق سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران بر فعالیت این مراکز، مانع وقوع چنین تخلفی می‌ شود. اما چون ۴ محصول موز، نارگیل، انبه و آناناس با مجوز دولت وارد می‌ شوند، در میادین میوه و تره بار اجازه عرضه دارند. همچنین، با توجه به اینکه رسالت و هدف ذاتی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، حمایت از طبقه متوسط و اقشار کم‌ برخوردار است، میوه‌ های لاکچری در میادین و بازارهای میوه و تره بار عرضه نمی‌ شوند. زیرا عرضه این محصولات همراه با افزایش قیمت خواهد بود که با رسالت این سازمان در تعارض قرار دارد.

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در آخر درباره افزایش قیمت هویج در روزهای اخیر گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم هویج در میادین میوه و تره بار با قیمت ۶ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود. اما به طور کلی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در تعیین قیمت محصولات در سطح کلان هیچ نقش و مسئولیتی ندارد و باید از مسئولین مربوطه پرسیده شود. اما احتمالاً افزایش میزان تقاضا می‌تواند در این موضوع نقش داشته باشد