شهر خبر

راه‌های جالب نجات کرگدن‌ها

در این مطلب نگاهی خواهیم انداخت به راه هایی که می توان با آنها کرگدن‌ها را نجات داد و برای نسل‌های بعد حفظ کرد.

راه‌های جالب نجات کرگدن‌ها

 ۱. حامی مالی یک کرگدن شوید

با پرداخت فقط ۵۵ دلار می توانید حامی مالی یک کرگدن سوماتری شوید. سازمان‌های Sheldrick Wildlife Trust، بنیاد بین‌المللی کرگدن و Save the Rhino International سازمان هایی هستند که برای نجات کرگدن‌ها تلاش می کنند و همگی برنامه های حمایت مالی از کرگدن‌ها را ارائه می‌دهند. برنامه Helping Rhinos امکان حمایت مالی از کرگدن‌های یتیم، یا از یک کرگدن Black Mamba و یا از محیط بانان فعال در این عرصه حمایت مالی کنید.

راه‌های جالب نجات کرگدن‌ها

۲.  محصولات تولید شده از کرگدن را خریداری نکنید

تجارت غیرقانونی شاخ کرگدن بیشترین تهدید را برای کرگدن‌ها ایجاد می کند. بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷، هر ساله حدود ۱۰۰۰ کرگدن به طور غیرقانونی کشته می‌شدند، در حالی که در سال ۲۰۰۷، این تعداد به ۱۳ کرگدن رسید. برخی از کشورها، مانند نامیبیا، اکنون حتی شاخ کرگدن‌های خود را برای محافظت از شکار غیرقانونی، از بین می برند، همچنین پروژه‌های دیگری برای کاهش ارزش شاخ‌ها با رنگ کردن آنها انگیزه شکارچیان را کاهش می‌دهد.

راه‌های جالب نجات کرگدن‌ها

۳.  از چوب، کاغذ و روغن نخل حاصل از مزارع اختصاصی استفاده کنید

خرید روغن نخل حاصل از مزارع اختصاصی و محصولات جنگلی دارای گواهینامه FSC به مهار تقاضا برای قطع غیر قانونی و تغییر جنگل ها کمک می کند، به این معنی که زیستگاه‌های کرگدن سوماتران و جوان شانس بیشتری برای محافظت از این حیوان را خواهند داشت.

راه‌های جالب نجات کرگدن‌ها

۴. داوطلب شوید

برخی از پارک‌های ملی و ذخیره گاه‌های حیات وحش برنامه‌های داوطلبانه‌ای ارائه می دهند، که افراد می‌توانند برای کمک به حیات وحش و حفظ زیستگاه‌ها به یک تیم محیط بان ملحق شوند.

راه‌های جالب نجات کرگدن‌ها

۵. تجارت غیرقانونی حیات‌وحش را گزارش دهید

Wildlife Witness برنامه‌ای است که به هرکسی، در هر مکانی، اجازه می‌دهد تا موارد تجارت غیرقانونی حیات‌وحش را گزارش نماید. این برنامه همچنین امکان اطلاع‌رسانی در خصوص حیواناتی که شما به آنها علاقه دارید را برای شما فراهم می‌کند.

بسیاری از موارد بالا را میتوان برای نجات نسل حیوانات دیگر نیز به کار برد و دنیایی زیباتر برای همه ساخت.