شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال 99#بنیاد

رشد اقتصادی ۱۳.۸ درصدی بنیاد مستضعفان/ سال ۹۹ پرچالش‌ترین سال کشور بود


رشد اقتصادی 13.8 درصدی بنیاد مستضعفان/ سال 99 پرچالش‌ترین سال کشور بود

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان با تشریح برخی از آمارهای اقتصادی محقق شده از ایجاد ۲۳۵۱ شغل مستقیم و ۱۸ هزار شغل غیرمستقیم در پروژه‌های توسعه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،سید محمد اتابک  اظهار کرد: سال 99 یکی از پرچالش‌ترین سال‌های کشور بود؛ سالی که تورم خودش را به شدیدترین وجه به مردم نشان داد و بیشترین نواسانات نرخ ارز را تجربه کردیم و افزایش لجام گسیخته نقدینگی را در کنار شیوع کرونا و تحریم‌ها شاهد بود.

وی با بیان اینکه این شرایط سخت، محیط پیرامونی بنیاد مستضعفان را احاطه کرده بود ادامه داد: در سال 99، در شرایطی که بسیاری از سازمان‌ها در کشور با مشکلات اقتصادی مواجه شدند، بنیاد مستضعفان توانست در بخش اقتصادی، عملکرد خوبی را ارائه دهد. 

وی گفت: این در حالی است که بنیاد مستضعفان در سال گذشته در تحریم مضاعفی علاوه بر تحریم‌های کشور قرار گرفت، ولی با وجود این شرایط سخت، میزان فروش در بخش اقتصادی بنیاد نسبت به سال قبل به میزان 76 درصد، رشد داشت.

اتابک با بیان اینکه رشد اقتصادی بنیاد در سال  گذشته 13.8 درصد بوده گفت: طی سال 99، صادرات در بنیاد مستضعفان با وجود تحریم ها، نسبت به سال  98 بالغ بر 17 درصد رشد کرد.در بخش توسعه‌ای نیز سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان  99 رشد 31 درصدی را ثبت کرد.

وی با اشاره به ایجاد 2351 شغل مستقیم در پروژه‌های توسعه‌ای بنیاد و ایجاد بیش از 18 هزار شغل غیرمستقیم، طی سال گذشته، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برای سال 1400، امسال 24 پروژه جدید در بنیاد به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/