شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#نمایشگاه

چرا نمایشگاه بورس شکست خورد؟

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد که با انتقادهای زیادی از سوی کارشناسان و فعالان بازار سرمایه درباره نحوه برگزاری و عدم حضور شرکت‌های بورسی و سازمان بورس مواجه شد.

بورس چرا نمایشگاه بورس شکست خورد؟

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هر ساله با حضور شرکت‌های معتبر فعال داخلی و خارجی در حوزه بورس برگزار می‌شود و امسال سیزدهمین دوره آن در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران انجام شد. این نمایشگاه بزرگترین رویداد سالیانه در بازار سرمایه است.

این نمایشگاه، در جهت افزایش ارتباط و آگاهی مردم از بازار مالی و خدمات آن، بالا بردن سواد مالی، ارائه توانمندی‌های داخلی در هر سه حوزه بورس، بانک و بیمه از طریق آموزش و فرهنگسازی هر سال برگزار می‌شود.

امسال هم سیزدهمین دوره این نمایشگاه از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد که با انتقادهای زیادی از سوی کارشناسان و فعالان بازار سرمایه درباره نحوه برگزاری و عدم حضور شرکت‌های بورسی و سازمان بورس مواجه شد و به قول فعالان بازار سرمایه شرکت‌های بورسی به دلیل وضعیت نابسامان بازار این نمایشگاه را تحریم کرده‌اند.

حسین مرید سادات،کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با حضور در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه درباره نحوه برگزاری این نمایشگاه به تجارت‌نیوز گفت: امسال باید اسم بورس را از این نمایشگاه حذف می‌کردند چون هیچ کدام از نهادهای بورسی و شرکت‌های فعال بازار سرمایه در این رویداد شرکت نکرده بودند و فقط تعداد محدودی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو و بانک ملت در این نمایشگاه حضور یافته بودند.

وی در این باره افزود: این نمایشگاه به عنوان یک رویداد سالیانه در میان اعضای بازار سرمایه بر هم‌افزایی فعالین و بازار کمک می‌کند اما امسال بر خلاف سال‌های گذشته بی‌رمقی در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

این کارشناس بازار با اظهار تاسف درباره حضور شرکت‌های استارتاپی بی‌مجوز در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: در حوزه ارزهای دیجیتال استارتاپ‌هایی که مجوزی ندارند و فعالیت‌ آنها هنوز از طرف نهادهای قانونی تایید نشده است در این نمایشگاه غرفه داشتند و خود سازمان بورس به عنوان متولی بازار سرمایه حتی در این نمایشگاه وارد نشده بود.

منبع: تجارت نیوز