شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#رئیس جمهور#جدید#ایستگاه#همزمان

۲ ایستگاه جدید متروی تهران با دستور رئیس جمهور این هفته افتتاح می‌شوند


2 ایستگاه جدید متروی تهران با دستور رئیس جمهور این هفته افتتاح می‌شوند

ایستگاه‌های متروی شهرک آزمایش در خط ۶ و باقرخان در خط ۷ متروی تهران، این هفته به طور همزمان و با دستور رئیس جمهور به طور ویدئو کنفرانسی رسما افتتاح خواهند شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به بهره برداری از دو ایستگاه شهرک آزمایش و باقرخان در هفته جاری، اظهار کرد: با افتتاح این دو ایستگاه، شمار ایستگاه های تکمیل شده در دوره کنونی مدیریت شهری به عدد 30 و در مجموع تعداد ایستگاه های شبکه خطوط مترو پایتخت به 141 خواهد رسید.

وی ادامه داد: بعد از افتتاح ایستگاه مرزداران در اردیبهشت ماه سال جاری، حالا نوبت به بهره برداری از ایستگاه شهرک آزمایش رسیده تا به این ترتیب محدوده میانی خط 6 مترو تکمیل شده و عملکردی یکپارچه و پیوسته پیدا کند. ایستگاه مذکور در منطقه‌ای پرترافیک و متراکم از منطقه 2 و همجوار با بزرگراه های شیخ فضل الله نوری و جلال آل احمد واقع شده است. این ایستگاه عمیق‌ترین ایستگاه خط 6 بوده و با استفاده از ورق‌های کمپوزیت رنگی و نورپردازی خاص روی سقف و دیواره ها، جلوه بصری ویژه ای پیدا کرده است.

امام تصریح کرد: با افتتاح ایستگاه شهرک آزمایش،‌ شهروندان ساکن محله کوی نصر و شهرک آزمایش با استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی، دسترسی آسانی به محدوده مرکزی و جنوب شهر (از جمله بازار تهران) پیدا خواهند کرد. ایستگاه دیگری که در هفته  جاری به بهره برداری می رسد، ایستگاه باقرخان در خط 7 است؛ این ایستگاه به دلیل مجاورت با بیمارستان امام خمینی ( ره )  با نکوداشت جانفشانی های شهدای سلامت (دوران شیوع بیماری کرونا) افتتاح خواهد شد.  

وی افزود: ایستگاه باقرخان با قرار داشتن در محدوده خیابان های ستارخان و باقرخان، بزرگراه های شهید چمران و شهید نواب صفوی و تونل توحید، قطعاً‌ طیف وسیعی از مسافران را جذب خود خواهد کرد. نکته حائز اهمیت، ‌قرار گرفتن ایستگاه باقرخان در نقطه شروع طرح ترافیک و طرح زوج و فرد است که این امکان را به شهروندان می‌دهد تا با استفاده از مترو به مقاصد خود در محدوده‌های طرح ترافیک مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت مترو اظهار کرد:  در تأمین تأسیسات و تجهیزات ایستگاه‌هایی که اخیرا تکمیل و افتتاح شده اند ، سعی شده تا حد امکان از محصولات داخلی استفاده شود تا ضمن تسریع در روند تأمین ملزومات بهره برداری از ایستگاه ها ، به نوعی از تولید ملی نیز حمایت شود. این تجهیزات شامل آسانسور ها ، پله های برقی ، فن های هواساز و غیره است.

گفتنی است عملیات اجرایی احداث هر دو ایستگاه شهرک آزمایش و باقرخان از سال 1394 آغاز شده بود که بهار امسال به طور همزمان شاهد بهره برداری از آنها خواهیم بود.

انتهای پیام/