شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#الجزایر#رای گیری

از صبح امروز شروع شده است؛

رای گیری انتخابات پارلمانی الجزایر در میان تدابیر شدید امنیتی

رای گیری انتخابات پارلمانی الجزایر در میان تدابیر شدید امنیتی

انتخابات پارلمانی الجزایر از صبح امروز شروع شده و درهای مراکز رای گیری به روی رای دهندگان باز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، انتخابات پارلمانی الجزایر از صبح امروز شروع شده و درهای مراکز رای گیری به روی رای دهندگان باز شده است.

این انتخابات اولین انتخابات ا زمان کنار رفتن عبدالعزیز بوتفلیقه محسوب می شود.

مراکز رای گیری از ساعت هشت صبح به وقت محلی باز شده است و در ساعت هفت عصر به وقت محلی بسته خواهد شد و امکان تمدید رای گیری در برخی مراکز وجود دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که وزارت کشور الجزایر تدابیر شدید امنیتی از شب گذشته به اجرا درآورده و اعلام کرده است که با هر که در مسیر انتخابات اختلال ایجاد کند برخورد کوبنده خواهد داشت.

وزارت دادگستری هم از اقدامات شدید علیه کسانی که روند انتخابات را با مشکل روبرو سازند، خبر داده است.

در این انتخابات بیش از ۲۲ هزار نامزد برای دست یابی به ۴۰۷ کرسی مجلس الجزایر رقابت می کنند. حدود ۲۲۸۸ فهرست وجود دارد که ۱۰۸۰ فهرست متعلق به احزاب و ۱۲۰۸ فهرست متعلق به افراد مستقل است و شمار زنان نامزد هم ۵ هزار و ۷۴۴ زن است.

الجزیره گزارش داد: همچنین سومین و آخرین روز برگزاری انتخابات ویژه الجزایری های خارج نشین هم امروز در حال برگزاری است . در فرانسه که بیشترین الجزایری ها حضور دارند، استقبال اندک است.

در ۱۲ مارس گذشته عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شده بود که اولین انتخابات از زمان اعتراضات علیه عبدالعزیز بوتفلیقه و از زمان برکناری او محسوب می شود.