شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسلمانان#کانادا

در انتاریو برگزار شد؛

تظاهرات مردم کانادا در حمایت از مسلمانان

تظاهرات مردم کانادا در حمایت از مسلمانان

استان انتاریو در کانادا صحنه تظاهرات مردم در حمایت از خانواده ای بود که هفته گذشته قربانی خشونت ناشی از اسلام هراسی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هزاران نفر از شهروندان کانادا در حمایت از یک خانواده مسلمان کانادایی که یکشنبه گذشته توسط راننده کامیونی هدف حمله تروریستی قرار گرفته و کشته شدند در انتاریو به خیابان ها آمدند.

چهار قربانی این حادثه تروریستی هنگامی که برای یک پیاده روی عصرگاهی در نزدیکی خانه خود بیرون بودند، توسط «ناتانیل ولتمن» ۲۰ ساله کشته شدند.

رویترز در ادامه نوشت: این تظاهرات از شهر لندن در جنوب غربی انتاریو و محل کشته شدن این خانواده به مسافت ۷ کیلومتر تا یک مسجد یعنی جایی که پلیس، ولتمن را دستگیر کرد انجام شد.

جمعی از تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: نفرت اینجا جایی ندارد. رویدادهایی مشابه در شهرهای دیگر انتاریو، پرجمعیت ترین استان کانادا برگزار شد.

این حمله خشم سراسری را در کانادا برانگیخت و همزمان سیاستمداران از همه احزاب آن را محکوم کرده و خواستار اقدام برای جلوگیری از جرایم نفرت پراکن و اسلام هراسی شدند.

ولتمن روز پنجشنبه در دادگاه حضور کوتاهی داشت و روز دوشنبه هفته جاری بار دیگر دادگاهی برای وی تشکیل می شود. وی با چهار اتهام قتل درجه اول و تلاش برای قتل نفر پنجم روبرو است. از این خانواده پنج نفری یک پسر ۹ ساله زنده مانده است.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا این قتل ها را حمله تروریستی خوانده و وعده سرکوب گروه های راست افراطی و نفرت پراکن را داده است.