شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#تظاهرات گسترده

در تعز برگزار شد؛

تظاهرات ضد سعودی مردم یمن

تظاهرات ضد سعودی مردم یمن/ سر دادن شعارهایی علیه آمریکا

مردم یمن با برگزاری تظاهرات گسترده در استان «تعز» تداوم جنایات سعودی در این کشور را به شدت محکوم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، هزاران نفر از مردم یمن با برگزاری تظاهراتی در استان «تعز» اعتراض خود به تداوم جنایات عربستان سعودی در این کشور را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، یمنی‌ها پس از شرکت در این تظاهرات ضمن سر دادن شعارهای ضد سعودی، خواستار توقف حملات تجاوزکارانه به نقاط مختلف این کشور شدند. شرکت کنندگان در تظاهرات مذکور همچنین شعارهایی را علیه آمریکا سر دادند.

پیشتر نیز رهبر انصارالله یمن در یک سخنرانی به مناسبت سالروز فریاد بر سر مستکبران گفته بود: پس از حوادث یازده سپتامبر آمریکا به شکل بی سابقه‌ای در راستای هدف قرار دادن امت اسلامی حرکت کرد و به رژیم‌هایی که منافع آن را تأمین می‌کردند، اکتفا نکرد.

وی افزود: آمریکا به تسلط غیرمستقیم بسنده نکرد و به تسلط مستقیم روی آورد و از حوادث یازده سپتامبر به عنوان دستاویزی برای تحقق اهداف خود استفاده کرد. رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: به موازات تحرک آمریکا پس از یازده سپتامبر، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تشدید شد. فعالیت آمریکا و اسرائیل با هدف نابودی هویت فرهنگی امت اسلامی بود.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: عنوان مبارزه با تروریسم، بهانه‌ای برای دخالت در سطوح فرهنگی، فکری، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی و در همه زمینه‌ها بود. رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا از حوادث یازده سپتامبر به عنوان بهانه‌ای برای تسلط بر منابع و ثروت‌های کشورهای عربی و اسلامی استفاده کرد.

منبع: مهر