شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشتی

طالقانی: وجود قهرمانی از دل مردم رمز استقبال مخاطب تئاتر از "نمایش سگک" است


طالقانی: وجود قهرمانی از دل مردم رمز استقبال مخاطب تئاتر از "نمایش سگک" است

پیشکسوت و قهرمان کشتی گفت: هر چیزی که اصل و نسبتش باهم برابر و شخصیت اصلی از میان مردم باشد باعث جذابیت خواهد شد و همین جذاب بودن است که مخاطب تئاتر را به تماشای "نمایش سگک" می‌‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، محمدرضا طالقانی از پیشکسوتان و قهرمانان کشتی و رئیس اسبق فدراسیون کشتی شامگاه جمعه 21 خردادماه به تماشای نمایش «سگک» به کارگردانی رضا بهرامی نشست.

طالقانی در پایان نمایش با اشاره به شخصیت و مرام پهلوانی شاهرخ ضرغام گفت: پیش از انقلاب یکی از حریف‌های من شاهرخ ضرغام بود که چند بار باهم کشتی گرفتیم، شاهرخ رفتارها و سکنات لوطی‌منش بسیاری داشت، رفاقت ما باهم بسیار صمیمی بود و وقتی شنیدم از جبهه و جنگ سر درآورده با خودم گفتم چه روزگار خوشی پیدا کرد. شاهرخ به درجه‌ای رسید که بسیاری از بچه‌های کشتی به آن غبطه می‌خوردند و به همین دلیل بود که با اشتیاق به دیدن نمایش «سگک» آمدم و یک ساعت به اصل خودم رجعت کردم.

این پیشکسوت کشتی همچنین علت استقبال مخاطبان از این نمایش را نشان دادن پهلوانی از میان مردم دانست و گفت: هر چیزی که اصل و نسبتش باهم برابر و شخصیت اصلی از میان مردم باشد باعث جذابیت خواهد شد و همین جذاب بودن است که مردم را در روزی که تیم ملی فوتبال یک مسابقه مهم دارد به سالن تئاتر کشانده و برای خودم هم این استقبال بسیار جالب بود.

وی با انتقاد از عدم توجه به تولید آثار مشابه نمایش «سگک» نیز اظهار داشت: ما در کشتی چهره‌های بسیار زیادی داریم که می‌شود آن‌ها را نشان داد ولی باید مانند همین شاهرخ ضرغام تحقیق و تفحص شوند، جای پهلوانی مانند شاهرخ ضرغام در تئاتر و سینمای ما بسیار خالی است و اینکه چرا باوجود تعداد بسیار زیادی از پهلوانان مشتی و لوطی‌منش اما در سینما و تئاتر سهم بسیار کمی دارند و توجهی به آنان نمی‌شود. درحالی‌که می‌توان این افراد را از جنبه‌های دیگر و ابعاد مختلفشان ترسیم کرد تا مردم بدانند چگونه یک ورزشکار می‌تواند با پرواز بلندی تبدیل به یک پهلوان شود و به این درجه مهم نائل آید.

نمایش «سگک» داستان شهید شاهرخ ضرغام از کشتی‌گیران پیش از انقلاب در محله نبرد خیابان پیروزی است که با شروع جنگ تحمیلی به جبهه و مناطق جنوب می‌رود و گروه پیشرو را به‌منظور مبارزه با رژیم بعث عراق تشکیل می‌دهد اما در نهایت پس از سه ماه به شهادت می‌رسد.

نمایش «سگک» به نویسندگی کهبد تاراج و به کارگردانی رضا بهرامی با بازی تینو صالحی، مرجان قمری، محمدرضا ایمانیان، سهیل ملکی، حسن تدینی، فهیمه معین، لبخند بدیعی، عرفان پورمحمدی و آبتین حاتمی همه‌روزه ساعت 20 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان مخاطبان است.

انتهای پیام/