شهر خبر

ثبت پنجمین پیروزی پرگل تاریخ فوتبال ایران

ثبت پنجمین پیروزی پرگل تاریخ فوتبال ایران در "عیسی‌تاون"

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال ایران با ۱۰ گل از سد کامبوج گذشت تا پنجمین پیروزی پرگل ملی‌پوشان به ثبت برسد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین بازی خود در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین با نتیجه پرگل ۱۰ بر صفر از سد کامبوج گذشت و با ۱۵ امتیاز در رده دوم گروه سوم جای گرفت. این بازی در ورزشگاه خلیفه واقع در شهر عیسی تاون به انجام رسید.

شاگردان دراگان اسکوچیچ در حالی به پیروزی دست پیدا کردند که این پنجمین برد پرگل و مقتدرانه تاریخ فوتبال ایران بود. پیش از این چهار برد مقتدرانه‌تر هم به ثبت رسیده بود که بازی جمعه شب نتوانست بالاتر از آن‌ها قرار بگیرد.

۱- چهارم آذرماه سال ۱۳۷۹، تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ موفق شد با نتیجه ۱۹ بر صفر از سد تیم گوام بگذرد. آدمار براگا در آن دیدار سرمربی تیم ملی ایران بود. کریم باقری با ۶ گل، بهترین گلزن ایران در آن دیدار بود.

۲- در تاریخ ۱۲ خرداد سال ۱۳۷۶، دومین پیروزی مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به ثبت رسید. ملی‌پوشان در شهر دمشق و در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ با هدایت محمد مایلی‌کهن موفق شدند با نتیجه ۱۷ بر صفر از سد تیم ملی مالدیو بگذرند. در آن مسابقه هم کریم باقری با به ثمر رساندن هفت گل، بهترین گلزن ایران نام گرفت.

۳- تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری مارک ویلموتس در دور رفت مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در ورزشگاه ازادی موفق شد با ۱۴ گل کامبوج را در هم بکوبد تا ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در یادها باقی بماند؛ چرا که ملی‌پوشان به سومین برد مقتدرانه تاریخ خود دست پیدا کردند. در این مسابقه یک طرفه کریم انصاری‌فرد با زدن چهار گل، بهترین گلزن سفیدپوشان بود.

۴- در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۵۸، شاگردان حسن حبیبی در تیم ملی فوتبال ایران به مصاف سری‌لانکا رفتند و موفق شدند حریف نه چندان قدرتمند خود را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست دهند. این مسابقه در چارچوب رقابت‌های انتخابی المپیک ۱۹۸۰ به انجام رسید و بهتاش فریبا به همراه حسین فرکی با به ثمر رساندن سه گل، بهترین گلزنان ایران نام گرفتند.

و حالا پیروزی دوباره مقابل کامبوج به دست آمد تا ما در چهارمین تقابل با این تیم به چهارمین پیروزی دست پیدا کنیم. ایران تا به اینجا ۳۸ بار دروازه کامبوج را باز کرده و یک بار دروازه‌اش در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیای سال ۱۹۷۲ باز شده است.

منبع: ایرنا