شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

لزوم رایگانی استفاده از شبکه شاد تا پایان دوره کرونا

مدیر شبکه شاد با اشاره رایگان بودن شاد گفت: ترافیک مصرفی شاد تا پایان دوره کرونا باید رایگان باشد. چون شاد ابزار ارائه آموزش پایه در دوره کروناست و جایگزین دیگری ندارد.

لزوم رایگانی استفاده از شبکه شاد تا پایان دوره کرونا

به گزارش منیبان؛ نیلوفر شرفی، مدیر شبکه شاد درباره شرایط فعلی استفاده از شبکه شاد و رایگان بودن این پلتفرم گفت: شاد پلتفرم رسمی آموزش و پرورش برای آموزش‌های مجازی است و اپلیکیشینی بوده که از سوی وزارت آموزش و پرورش برای کاربری آموزش رسمی توصیه شده است. این سیاست ثابت وزارتخانه در دوره شیوع کرونا بوده و تاکنون تغییر نکرده است.

او با بیان اینکه شاد تاکنون رایگان بوده است، اظهار کرد: شاد ابزار کمکی معلمان و دانش آموزان سراسر کشور برای آموزش‌های مجازی بوده که به صورت رایگان به ایشان ارائه خدمت می‌داده و فعلا بستر دیگری برای این منظور در نظر گرفته نشده است.

شرفی در پاسخ به این سوال که از اول تیرماه بسته‌های ویژه اینترنت رایگان آموزش مجازی به سیم کارت‌های دانش آموزی اختصاص پیدا می کند؟ گفت: با توجه به مذاکراتی که با وزارت ارتباطات انجام دادیم، قرار شد سیم کارت دانش آموزی را در اولین فرصت آماده کنند و در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

او با اشاره بر تاکید بر اینکه مصرف اینترنت در شاد تا پایان کرونا باید رایگان باشد، گفت: چون شاد ابزار ارائه آموزش پایه در دوره کروناست و جایگزین دیگری ندارد. این موضوع سال گذشته با دستور رئیس جمهور و امسال براساس مصوبه مجلس انجام شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

شرفی مدیر شبکه شاد در پایان اظهار کرد: اما آنچه تقاضای ما درباره سیم کارت دانش آموزی بوده، این است که برای افزایش زمینه‌های صیانت از دانش آموزان در فضای مجازی و زمینه‌سازی کنترل بهتر والدین بر عملکرد فرزندانشان این سیم کارت‌ها ارائه شود. با این نگاه تاکید کردیم که سیم کارت دانش آموزی در اختیار والدین علاقمند و متقاضی قرار بگیرد و استفاده از آن صرفا در صورت صلاحدید والدین انجام می‌شود.