شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#مناظره
انتخابات 1400| ماموریت تعداد زیادی از کاندیداها فقط تخریب دولت است / مشارکت پایین به نفع یک جریان خاص است
معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری:

انتخابات 1400| ماموریت تعداد زیادی از کاندیداها فقط تخریب دولت است / مشارکت پایین به نفع یک جریان خاص است

معاون رئیس‌جمهوری گفت: در مناظره اول و دوم اطلاعات غلطی را در خصوص وضعیت کشور، سیاست‌های دولت دادند و اصلا بحث تحلیل شرایط نیست. در مناظره دوم نیز مطالب نادرست زیادی به مردم منتقل شد و به نظر می‌رسد که ماموریت تعداد زیادی از کاندیداها فقط تخریب دولت است.

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: برخی افراد و نامزدها با تخریب عملکرد دولت و نادیده گرفتن شرایط و کارنامه دولت، به دنبال کاهش مشارکت و حضور مردم در انتخابات 1400 هستند. نفس مناظره بسیار خوب است، تبادل دیدگاه هاست که موجب می شود مردم از نزدیک با دیدگاه های کاندیداها آشنا شوند. از همین رو بسیار ارزنده است. نقد اصلی که مردم نسبت به مناظره دارند اول به رد صلاحیت طیف گسترده ای از نامزدها بود به خصوص نامزدهایی که مقبولیت عمومی در میان مردم داشتند که موجب دلسردی بسیاری از افراد شد و حتی اعتراض رهبر معظم انقلاب را نیز در پی داشت.

 

به گزارش ایرنا، وی در ادامه گفت: در مناظره اول، مساله ای که تعجب همه را در وهله نخست در بحث اقتصادی بر انگیخت و موجب اعتراض شد، این بود که هیچ سوالی از موارد تحریم، آثار تحریم بر اقتصاد ایران، آثار کرونا بر اقتصاد ایران و آثار جنگ روانی که علیه دولت هم از داخل و هم از خارج اعمال شد، در سوالات نبود. انگار نه انگار که ایران سخت‌ترین دوران تحریم و جنگ اقتصادی را تجربه می کند؛ انگار نه انگار که ایران در دوران ترامپ بدترین تهدیدها و آسیب ها را اقتصادش تحمل کرد و این موضوع خیلی جای سوال داشت. متاسفانه در مناظره اول و دوم اطلاعات غلطی را در خصوص وضعیت کشور، سیاست های دولت دادند و اصلا بحث تحلیل شرایط نیست. در مناظره دوم نیز مطالب نادرست زیادی به مردم منتقل شد و به نظر می رسد که ماموریت تعداد زیادی از کاندیداها فقط تخریب دولت است.

 

وی در پاسخ به اینکه چرا این میزان تلاش برای تخریب دولت وجود دارد، گفت: برای اینکه به مردم بقبولانند که پشیمان شوند از رایی که دادند و از مشارکت بالایی که داشتند و دوباره به صحنه نیایند. نتیجه اینکه بگویند در انتخابات شرکت نکنید و اگر در انتخابات شرکت کنید هیچ دستاوردی به دست نمی آید. مشارکت پایین به نفع یک جریان خاص است؛ این ناامیدی را القا می کنند تا شاید به سمت جریان خودشان آرا را جذب کنند یا با مشارکت پایین رای بیشتری به دست بیاورند. در هر صورت این مساله بسیار مهمی است و مردم باید هوشیار باشند و اینکه ما در یک فعالیت سیاسی سرنوشتمان در هر صورت تعیین می شود.