شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#سال جاری

آنگلا مرکل:

حمایت از چند جانبه گرایی پیام اجلاس جی ۷ است

حمایت از چند جانبه گرایی پیام اجلاس جی ۷ است

صدر اعظم آلمان در اظهاراتی عنوان داشت که در نشست سال جاری جی ۷، سران کشورهای عضو پیامی قوی درباره چند جانبه گرایی به جهان ارسال خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در اولین روز از برگزاری اجلاس گروه هفت گفت: در اجلاس امسال پیام مهمی در خصوص چندجانبه گرایی به جهان مخابره خواهد شد.

صدر اعظم آلمان در ادامه گفت: خوشحالم که رئیس جمهور آمریکا در اینجا حضور دارد. بدیهی است که ملاقات با جو بایدن مهم است زیرا او بر تعهد به چند جانبه گرایی که در سالهای اخیر از دست داده بودیم پایدار است.

مرکل افزود: ما در اینجا سخنان محکمی در حمایت از چند جانبه گرایی و همچنین چند جانبه گرایی مبتنی بر ارزش ها خواهیم یافت که منجر به اختلاف با روسیه و از برخی جنبه‌ها با چین نیز می‌شود.

صدر اعظم آلمان ابراز امیدواری کرد که رهبران گروه هفت بتوانند در مورد موضوعاتی از جمله شروع مجدد اقتصاد جهانی، حفاظت از آب و هوا و دسترسی جهانی به واکسن های ویروس کرونا به نتایج مثبت دست یابند.

مرکل تاکید کرد که ما به همه در سراسر جهان نیاز داریم، ما می‌خواهیم با هم کار کنیم به خصوص در مورد مسئله حفاظت از آب و هوا و تنوع زیستی که هرگز بدون همکای چین راه حل پیدا نمی‌کنیم.

چهل‌ و هفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا پس از همه‌گیری ویروس کرونا در انگلیس بعداز ظهر جمعه آغاز شد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی کورنوال جریان دارد نخست‌وزیران و روسای جمهوی گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا حضور دارند. قرار است در پایان این نشست بیانیه مشترکی از سوی اعضا صادر شود.