شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#واشنگتن#آلمان#گفتگو

مرکل ۲۴ تیرماه به واشنگتن سفر می‌کند


مرکل 24 تیرماه به واشنگتن سفر می‌کند

صدر اعظم آلمان در ۲۴ تیرماه و قبل از پایان آخرین دور از صدر اعظمی خود یک بار دیگر به واشنگتن سفر کرده و با رئیس جمهور این کشور درباره موضوعات مهم بین‌المللی بحث و گفتگو خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان قبل از پایان دوران صدر اعظمی خود یک بار دیگر به عنوان مهمان در کاخ سفید پذیرفته خواهد شد. وی در 15 جولای ( 24 تیرماه) به واشنگتن سفر خواهد کرد.

یک سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در حاشیه نشست سران جی هفت در انگلیس اعلام کرد که سفر صدر اعظم آلمان روابط دو جانبه نزدیک بین آلمان و ایالات متحده را تقویت می کند.

سخنگوی دولت آلمان در برلین هم این خبر را تایید کرده است. مرکل در حال حاضر در کورن وال انگلیس در نشست سران جی هفت حضور دارد. احتمالا مرکل و بایدن در حاشیه نشست جی هفت هم با هم دیداری خواهند داشت.

بر اساس اطلاعات سخنگوی بایدن از موضوعات مهمی که در کاخ سفید و در دیدار بین مرکل و بایدن به آن پرداخته خواهد شد چالش های بحران کرونا، تغییرات آب و هوایی و حمایت از رفاه اقتصادی و امنیت بین‌المللی بر مبنای ارزش های دموکراتیک دو کشور خواهد بود.

روزنامه هندلز بلات آلمان هم روز گذشته گزارش داد که "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان مقدمات سفر به واشنگتن برای حل مناقشات با آمریکا بر سر پروژه گازی "نورد استریم2 " را فراهم می کند.

این اولین سفر مرکل به واشنگتن بعد از روی کار آمدن "جو بایدن" به عنوان رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

سفر اخیر مشاوران صدر اعظم آلمان به واشنگتن برای حل مناقشات بر سر این مسئله نتیجه‌ای نداشت.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

انتهای پیام/