شهر خبر

روحانی: زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است

کدخبر: 418524
اقتصاد نیوز : رییس‌جمهور تاکید کرد: این روزها زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است. زبان نقد و انتقاد همیشه باز بوده و زبان تخریب و تحریف به راه افتاده است.

به گزارش اقتصادنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: در این ایام، علاوه بر تقدیر از دختران، باید به پرستاران هم اشاره کنیم. پرستاران اعم از بانوان، مردان و دختران است. آنها نقش بسیار ارزشمندی دارند. در آموزش، دختران و بانوان ما نقش مهمی دارند. در حوزه اقدام و عمل حضور دارند.

وی با بیان اینکه از دختران هوشمند جامعه که علاقه‌مند به فرهنگ ایران و اسلام هستند، قدردانی می‌کنیم زیرا به پیشرفت کشورشان عشق می‌ورزند، اظهار داشت: در روستاها آنها از دیرباز حضور اقتصادی دارند و امروز در مشاغل دیگر و پست‌های مدیریتی نقش دارند. 

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا بخوانید؛

* ۱۶ ماه از درگیر شدن کشور با بیماری خطرناک کووید ۱۹ می‌گذرد. در این مدت سه موج بلند را پشت سر گذاشته و موج چهارم را در حال پشت سر گذاشتن هستیم. 

*{ با تقدیر از مردم و بخش‌های مختلف جامعه}: این روزها زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است. زبان نقد و انتقاد همیشه باز بوده و زبان تخریب و تحریف به راه افتاده است. باید از خدمات و اقدامات یک ملت بزرگ صحبت کنیم. بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر از دولت و وزارتخانه صحبت کنند، برایشان دردناک است. از مردم صحبت کرده و تشکر و تقدیر کنید، آنها که فعال بودند.

*{ با تاکید بر اینکه کار بزرگی در کشور صورت گرفت}: از بهمن ۹۸ که فهمیدیم ویروس کرونا به این کشور وارد شده است، ابزار و امکاناتی نداشتیم، کیت تشخیص در اختیار نداشتیم. در آن شرایط کار را شروع کردیم. خوشبختانه در کیت تشخیص روی پای خود ایستادیم و در زمان کوتاه این کیت را تولید کردیم. 

* توانستیم در این مدت آزمایشگاه‌ها را به سرعت توسعه دهیم و از دو آزمایشگاه به چند صد آزمایشگاه رسیدیم. امروز خودکفا هستیم و شاید هم بتوانیم کیت تشخیص را هم صادر بکنیم و در یک روز ۱۵۰ هزار مورد اقدام تشخیصی انجام دهیم.

 ادامه دارد