شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#انگلیس#مسئولیت#فرانسه

در اجلاس جی هفت مطرح شد:

تاکید ماکرون بر مسئولیت‌پذیری کشورها برای حل مسائل جهان

تاکید ماکرون بر مسئولیت پذیری کشورها برای حل مسائل جهان

رئیس جمهور فرانسه که برای حضور در اجلاس سران جی ۷ به انگلیس سفر کرده بر لزوم مسئولیت پذیری کشورها برای حل مسائل جهانی تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در خصوص مسئولیت پذیری کشورها در اجلاس جی ۷ گفت: ما وظیفه داریم برای پاسخگویی به چالش‌های زمانه خود مسئولیت‌های مشخصی را بر عهده بگیریم.

به اعتقاد ماکرون اجلاس گروه ۷ باید در عمل متحد و اعضای آن با یکدیگر همکاری کنند.

سفارت فرانسه در انگلیس نیز اجلاس سالجاری گروه ۷ را فرصت تاریخی رهبران برای رسیدگی به مسائل پیش روی جهان از جمله رهایی از ویروس کرونا و توزیع واکسن، مبارزه با نابرابری جهانی و مقابله با بحران آب و هوا توصیف کرد.

چهل‌ و هفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا پس از همه‌گیری ویروس کرونا در انگلیس بعدازظهر جمعه آغاز شد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی «کورنوال» جریان دارد نخست‌وزیران و روسای جمهوری گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا حضور دارند. در پایان این نشست قرار است بیانیه مشترکی از سوی اعضا صادر شود.

محور اصلی اجلاس این دوره، احیای اقتصاد جهان پس از همه‌گیری کرونا عنوان شده که در شش جلسه کاری طی روزهای آینده پیگیری خواهد شد.

منبع: مهر