شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#آمریکا#دولت#میلیارد دلار

بودجه ترامپ برای دیوارمرزی به مراکز نظامی برمی‌گردد

پنتاگون ۲.۲ میلیارد دلار بودجه ساخت دیوار مرزی مکزیک را به پروژه‌های نظامی بازگرداند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد دارد ۲.۲ میلیارد دلار از منابع مالی اختصاص یافته به ساخت دیوار مرزی مکزیک توسط دولت ترامپ را به پروژه‌های عمرانی نظامی بازگرداند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه از بازگرداندن ۲.۲ میلیارد دلار بودجه ساخت دیوار مرزی مکزیک به پروژه های نظامی خبر داده است. این بودجه پیش از این توسط دولت ترامپ برای ساخت دیوار در طول مرزهای آمریکا و مکزیک اختصاص یافته بود.

کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع آمریکا در این باره گفت: این بودجه به ۶۶ پروژه نظامی در ۶۶ کشور، ۱۱ ایالت آمریکا در سال مالی ۲۰۲۱ میلادی اختصاص خواهد یافت.

از جمله این پروژه ها می توان به احداث یک مدرسه ابتدایی برای کودکان پرسنل نظامی آمریکا در آلمان با بودجه ۷۹ میلیون دلار ، یک مدرسه مشابه دیگر با بودجه ۹۴ میلیون دلار در ژاپن اشاره کرد.

دولت بایدن اواخر آوریل اعلام کرد که پروژه های دیوار مرزی مکزیک را که قرار است از منابع مالی وزارت دفاع آمریکا تامین شود، لغو خواهد کرد و این منابع مالی را به پروژه های نظامی بازخواهد گرداند.

دولت ترامپ میلیاردها دلار از بودجه پنتاگون را برای ساخت دیوار مرزی مکزیک اختصاص داده بود. این اقدام ترامپ پس از آن انجام شد که کنگره حاضر به تامین مالی کامل این پروژه نشده بود.

ولی جو بایدن در روز نخست ریاست جمهوری اش، وضعیت فوق العاده اعلام شده توسط ترامپ در مرزهای جنوبی ایالات متحده را لغو کرد و دستور توقف ساخت دیوار مرزی مکزیک را نیز صادر کرد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون نیز گفت: این پول برای پروژه های عمرانی و ساخت و ساز ارتش آمریکا خواهد بود و برای تحقیق و توسعه یا خرید سلاح یا تجهیزات هزینه نخواهد شد.

بر اساس اعلام اداره گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا، از سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۳۴۰ مایل از دیوار مرزی مکزیک با استفاده از منابع مالی پنتاگون ساخته شده است.

منبع: تسنیم