به گزارش برنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا اظهار کرد:  امروز روز میلاد با سعادت حضرت معصومه است که ایشان جایگاه بلندی دارد و وجود با برکت او از روزی که وارد منطقه قم شدند تا بعد از وفات محل برکت بوده اند و امروز هم بزرگترین حوزه علمیه شیعه در این منطقه است.نور ولایت از این منطقه به همه جای جهان سرایت می کند. همچنین روز دختران است که برای ما اهمیت ویژه ای دارند. در جامعه دختران و پسران در یک عدالت دینی و علمی و نقش سیاسی با هم زندگی می کنند.

روحانی گفت: افتخار می کنیم به دختران هوشمند این جامعه، دختران علاقه مند به فرهنگ اسلام و ایران که عشق می ورزند به پیشرفت کشور و در همه جا فعال هستند و حضور دارند در روستا ها از دیر باز دختران حضور اقتصادی داشته اند.
 
او گفت: در این 16 ماه سه موج بلند را پشت سر گذاشتیم و از موج چهارم هم در حال عبور هستیم. این روزها زبان تشکر دچار لکنت شده است و زبان تخریب و تضعیف و تحریف به راه افتاده است . در این روزها بیشتر باید همه حرف بزنیم و از خدمات و اقدامات یک ملت بزرگ بگوییم. عیب ندارد از دولت و وزارت خانه ها او تعریف نکنید ولی از مردم و پرستاران و پزشکان که تقدیر و تشکر کنید.
 
روحانی گفت: امروز در زمینه کرونا خود کفا شده ایم و شاید بتوانیم کیت تشخیص را صادر کنیم. در یک روز می توانیم 150 هزار اقدام تشخیصی در کرونا انجام دهیم وتمام ابزار وتجهیزات را در اختیار داریم. روی پای خود ایستاده ایم. در کشور های بزرگ و صنعتی شاهد بودیم که ماسک را از دست هم می قاپیدند اما در قدم اول ایران توانست ماسک را به چین اهدا کند و همه چیز به وفور در اختیار ما بود. این را مقایسه کنید با کشور هایی که در اوایل در فروشگاهایشان چه اتفاقاتی افتاد. ما اصلا شرایط غیر عادی نداشتیم تمام نیاز های فوری در رابطه با کرونا در بیمارستان ها به سرعت تامین شد. 50 درصد بیمارستان ها مجهز به اکسیژن ساز نبودند اما همه تجهیز شدند. در طول این 16 ماه دچار کمبودتخت نشدیم . دچار حیرت هستم از انهایی در مورد کرونا الفاظ نادرست و غیر دقیق به کار می برند.

رئیس جمهور گفت: بخشی از تامین تجهیزات و امکانات بیمارستان ها در سایه طرح تحول سلامت بود تعجب می کنم برخی کلمه طرح تحول سلامت را نمیتوانند بفهمند! کدام را نمی توانید بفهمید تحول را؟ سلامت را یا کل طرح را؟ دنیا دچارتعجب شد ده ها رهبر دنیا به من گفتند چطور توانستید این کار کنید کشور های بزرگ نتوانستند. مردم بدانند کار این دولت در زمینه سلامت در تاریخ ایران بی نظیر بود اگر حرف دارید بزنید تاریخ را ورق بزنید از زمان هخامنشیان تاکنون. در ابتدای دولت کل تخت ها 90 هزار بود و تا پایان دولت 160 هزار تخت بیمارستانی را تحویل خواهیم داد.