شهر خبر

سراج: موسیقی باید دریچه‌ای برای ارتباط مخاطب با امام رئوف شود


سراج: موسیقی باید دریچه‌ای برای ارتباط مخاطب با امام رئوف شود

شاید فردی که اثر ساخت من را می‌شنود، کمتر با مسائل دینی و مذهبی آشنا باشد. موسیقی باید دریچه‌ای برای ارتباط این فرد با امام رئوف شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، «حسام الدین سراج» خواننده موسیقی سنتی که تصنیف‌هایش سبک و مخاطبان خاص و همیشگی خود را دارد، با تبریک ایام دهۀ کرامت گفت: بزرگداشت این ایام از اهمیت برخوردار بوده و واقعیت این است که مردم درحال حاضر نیاز شدیدی به آرامش روحی دارند و این دهه و همه ایام مناسبت‌های مذهبی از الطاف خداوند به بندگانش است.

این خواننده موسیقی سنتی ادامه داد: امام رضا علیه‌السلام عالم‌ترین و به روزترین انسان زمان خود بود و همین مورد نشان‌دهنده کمالات و کرامت آن حضرت محسوب می‌شود. در جامعه امروزی که مردم مشکلات مختلف و غم نان دارند، بیش از پیش نیاز به این ارتباط روحی و تأثیرپذیری از سیرۀ آن امام همام دارند؛ گرامیداشت این ایام قدمی در راستای تحقق این مسأله است.

وی ادامه داد: وقتی سخن از روح و روان می‌شود، ناخود آگاه به یاد هنر می‌افتیم. موسیقی تأثیرگذار ترین قالب هنری است. من به عنوان یک سازنده موسیقی، زمانی که می‌خواهم اثری را بسازم یا زمانی که قصد دارم به عنوان خواننده، اثری را خلق کنم، باید جامعۀ هدفی را برای خودم متصور شوم؛ شاید فردی که اثر ساخت من را می‌شنود، کمتر با مسائل دینی و مذهبی آشنا باشند؛ بنابراین می‌خواهم با این اثری که برای امام رضا می‌سازم، این فرد را متحول کنم، پس این اثر باید دریچه‌ای برای ارتباط این فرد با امام رئوف شود.

سراج با اشاره به اینکه هنر تعریف خاصی دارد، اما زوایای متفاوت و متعددی را شامل می‌شود، گفت: اگر در تعریف عامّ هنر بگوییم، ظرفیت‌های بسیاری برای فعالیت در این حوزه داریم؛ اعم از موسیقی که شاخه کار من است و  چه سایر هنرهای دیگر از جمله تجسمی، نقاشی، خطاطی که اگر درقالب مسابقه برگزار شوند، بسیار با اقبال عمومی رو به رو می شوند. اشاعه فرهنگ رضوی آداب و شیوه خاصی دارد در کنار اینکه می‌تواند فقط با یک برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مناسب، تأثیرگذاری خیلی خوبی داشته باشد.

انتهای‌پیام/