شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#طالبان

تاکید مقام افغانستان بر بازداشت واسطه‌‎هایی که سبب واگذاری پایگاه‌های نظامی به طالبان می‌شوند


تاکید مقام افغانستان بر بازداشت واسطه‌‎هایی که سبب واگذاری پایگاه‌های نظامی به طالبان می‌شوند

والی «بادغیس» تاکید کرد که پاسگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی در نتیجه توطئه سقوط می‌کنند و افرادی که سبب تسلیم شدن مواضع امنیتی می‌شوند باید بازداشت شوند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسام‌الدین شمس» والی «بادغیس» پس از خروج نیروهای امنیتی از چند پاسگاه امنیتی در منطقه «چشمه دوزک» شهرستان مقر در این ولایت، تخلیه پاسگاه‌ها را «توطئه خائنانه» دانست.

وی هشدار داد با واسطه‌‎هایی که سبب تسلیم شدن پایگاه‌ها نظامی می‌شوند به عنوان «دشمن» رفتار خواهد شد.

شمس با انتشار پیامی در فیسبوکش نوشت: به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داده است تا کسانی را که برای وساطت و زمینه‌سازی برای سقوط یا تسلیم شدن نیروها به پاسگا‌ها و قرارگاه‌های امنیتی مراجعه می‌کنند را توقیف و در صورت نیاز به عنوان دشمن با آن‌ها رفتار کنند.

والی بادغیس افزود که به ریاست امنیت ملی و پلیس تاکید کرده است، تا افرادی را که از طریق فضای مجازی در تضعیف روحیه نیروهای امنیتی و دفاعی به نفع دشمن فعال هستند، بازداشت کنند و تحت نظارت قرار دهند.

این درحالی است که خروج نیروهای ارتش از پاسگاه‌های امنیتی و تصرف پاسگاه‌ها توسط طالبان بدون درگیری، نگرانی شدید ساکنان بادغیس را به همراه داشته است و دولت افغانستان نیز همواره آن را «عقب نشینی تاکتیکی» عنوان می‌کند.

پیش از این نیز، مقامات امنیتی افغان گفته بودند که ارتش این کشور در نظر دارد تا با بستن پاسگاه‌های امنیتی خود در مناطق دور افتاده و تحت کنترل و نفود طالبان، نیروهای خود را در پایگاه‌های بزرگ متمرکز کند.

انتهای پیام/.