شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#آتش#آتش بس

مرکز روسی نظارت بر آشتی سوریه خبر داد؛

حملات گسترده «جبهه النصره» به مناطق کاهش تنش در حومه «ادلب»

حملات گسترده «جبهه النصره» به مناطق کاهش تنش در حومه «ادلب»

مرکز روسی نظارت بر آشتی سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی «جبهه النصره» شمار زیادی از عناصر خود را به حومه «ادلب» منتقل کرده است تا به نقض آتش بس در مناطق کاهش تنش بپردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، مرکز روسی نظارت بر آشتی سوریه با صدور بیانیه ای از افزایش حملات گروه تروریستی جبهه النصره به مناطق کاهش تنش در حومه ادلب خبر داد.

بر اساس این گزارش، این مرکز روسی در بیانیه خود آورده است: گروه تروریستی جبهه النصره شمار زیادی از عناصر خود را به روستاهای «مجدلیا» و «سان» واقع در حومه استان ادلب منتقل کرده است.

مرکز روسی نظارت بر آشتی سوریه در ادامه گفته است: هدف اصلی و اساسی جبهه النصره از انتقال عناصر خود به روستاهای مذکور در حومه ادلب نقض گسترده مناطق کاهش تنش در آنجا است.

این مرکز در ادامه عنوان کرده است: طبق آخرین گزارش ها، طی ۲۴ ساعت گذشته حملات متعددی از روستاهای مجدلیا و سان به مواضع ارتش سوریه در مناطق کاهش تنش انجام شده است. این نشان می دهد که تروریست ها به صورت برنامه ریزی شده چنین اقداماتی را انجام می دهند.

این درحالی است که مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه پیشتر نیز اعلام کرده بود که جبهه النصره ۱۸ حمله به مناطق کاهش تنش در نقاط مختلف ترتیب داد. طبق اعلام این مرکز، نقض آتش‌بس عمدتاً در استان‌های لاذقیه، حماه و ادلب رخ داده است.

مرکز مذکور همچنین عنوان کرده بود: استان حماه چند مرتبه توسط تروریست‌های تکفیری جبهه النصره هدف حمله قرار گرفت و این درحالی است که حملاتی نیز توسط تکفیریها به استان حلب انجام شده است.