شهرخبر

اختصاصی گسترش نیوز:

پروتکل های دست و پا گیر مانع پروازهای خارجی!

محدودیت های پروازی بعد از شیوع کرونا با قوانین خاصی روبرو بوده است ولی با تغییر شرایط کرونایی کشورها، این قوانین هم باید دست خوش تغییر و کاسته شدن قرار بگیرند.

راه و مسکن پروتکل های دست و پا گیر مانع پروازهای خارجی!

از ابتدای شیوع کرونا در جهان تا به امروز، ویروس کرونا و جهش های پی در پی آن، باعث شده است که کشورها در مورد قوانین ورود و خروج مسافران محدودیت ها و قوانین خاصی را در نظر بگیرند.

سازمان هواپیمایی کشوری نیز بر اساس تصمیمات وزارت بهداشت از ابتدای شیوع کرونا محدودیت هایی در خصوص پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی، اتخاذ کرده است.

با توجه به شرایط کرونایی کشورها، پرواز از مبدا و به مقصد کشورهایی که در لیست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع است و کشورهایی که در لیست کشورهای پرخطر قرار دارند، ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

درخواست بازگشت به شرایط عادی پرواز از پاریس به تهران

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس، بعد از طی شدن محدودیت های کرونایی در فرانسه، کاسته شدن شیوع بیماری کرونا و واکسیناسیون عمومی مردم در فرانسه ، لغو ممنوعیت پرواز و بازگشت به شرایط عادی را درخواست کرد.

لازم به ذکر است که ایرانیان مقیم فرانسه، مخصوصا دانشجویان برای تهیه بلیت و برنامه ریزی سفر دچار مشکلات پیچیده و سردرگمی شده اند.

محدودیت_پرواز

بعد از مدتی طولانی و با توجه به درخواست های مکرر هم وطنان  مبنی بر برقراری مجدد پروازها از مبداء پاریس به تهران، سفارت جمهوری اسلامی ایران مکررا ضمن انعکاس موضوع به مقامات ذیصلاح و ستاد ملی کرونا، خواستار بررسی های لازم جهت لغو ممنوعیت و بازگشت شرایط پروازی به وضعیت عادی گردیده است.

شرکت های هواپیمایی در مقام اجرای قوانین هستند

طی گفتگو با روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر اعلام شد: لغو پرواز پاریس به تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا و ابلاغیه های وزارت بهداشت انجام شده است.

لازم به ذکر است که بازگشت به روال سابق پرواز تا صدور مجوز از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی کشوری در حالت تعلیق خواهد ماند.

این مقام مسئول یاد آور شد: شرکت های هواپیمایی نظیر ایران ایر، ماهان، کیش و... در مقام اجرای قوانین قرار دارند. به این معنا که تصمیمی در مورد بازگشت دوباره به پرواز و یا لغو پرواز نمی توانند بگیرند و همواره با مجوز نهادهای مربوطه فعالیت می کنند. بنابراین بازگشت به روال سابق پروازها با صدور مجوز از طرف سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام خواهد شد.