شهر خبر

صدها مورد التهاب قلبی در جوانان بعد از تزریق این 2واکسن

صدها مورد التهاب قلبی در جوانان بعد از تزریق این 2واکسن

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا به دنبال برگزاری نشست اضطراری برای بررسی ایجاد التهاب قلبی در صدها جوان بعد از تزریق واکسن کرونای شرکت های فایزر و مدرنا است.

به گزارش بهداشت نیوز، در هفته های اخیر صدها مورد وقوع التهاب قلبی در مردان جوانی گزارش شده که دوز دوم واکسن های فایزر یا مدرنا را تزریق کرده اند.
قرار است نشست اضطراری مذکور طی روزهای آینده برگزار شود و اسناد مربوط به التهاب قلبی 226 جوان زیر 30 سال بررسی شود. در عین حال گزارش های مربوط به التهاب قلبی 200 جوان دیگر آمریکایی بعد از تزریق واکسن یادشده در دست بررسی است.
التهاب قلبی یادشده بر روی کارکرد عضلات قلب تاثیر منفی می گذارد و در برخی موارد این اختلال به پوشش خارجی قلب می رسد. به نظر می رسد علت این مساله واکنش سیستم ایمنی بدن به عفونت ضعیف شده ای است که از طریق واکسن وارد بدن می شود.
اکثر افرادی که بعد از تزریق واکسن های فایزر یا مدرنا دچار این مشکل می شوند، بهبود می یابند. اما حدود 20 درصد از آنها کماکان با مشکلاتی مانند درد قفسه سینه دست و پنجه نرم می کنند. این مشکل عمدتا در مردان بین 16 تا 30 سال و بعضا حتی بعد از تزریق دوز اول واکسن رخ داده است.
منبع: فارس