شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#حوزه#ملت ایران

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نامزدهای انتخابات؛ مواظب بوق های تبلیغاتی دشمنان باشید!

نامزدهای انتخابات؛ مواظب بوق های تبلیغاتی دشمنان باشید!

ایسنا/قم استاد حوزه علمیه گفت: اکثر ملت ایران در مباحث مختلف خردمند، هوشیار و دقیق هستند؛ اما رسانه‌های بیگانه و بوق‌های تبلیغاتی دشمن آنقدر وسیع روی افکار جامعه کار می‌کنند که افرادی که قدرت تحلیل سیاسی و مدیریتی ندارند ممکن است تحت تأثیر این بوق‌های آلوده تبلیغاتی دشمن و استکبار قرار بگیرند، به ویژه در فضای مجازی گاهی انقدر با شیوه‌های پیچیده تبلیغاتی را شروع می‌کنند که برای افرادی که نمی‌توانند ورود مستدل و تحلیل واقع‌بینانه داشته باشند مشتبه می‌کنند.

آیت‌الله احمد فرخ فال در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: کاندیدها در انتخابات وظیفه دارند که برنامه‌ها و روش‌های مدیریتی خود را برای اداره دولت در مقام اجرا بیان کنند؛ یعنی کاندیدها باید بگویند با چه سیاست و اصولی می‌خواهند قوه مجریه را در ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... در ایران اسلامی مستقر کنند.
وی ادامه داد: آنچه در این انتخابات می‌تواند نقطه عطفی در تعامل نامزدها با مردم و نظام باشد این است که به‌گونه‌ای امیدواری ایجاد کنند که شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم؛ اما اگر اصول لازم و اخلاقی در برنامه‌های تبلیغاتی کاندیدا رعایت نشود عکس این موضوع تحقق پیدا می‌کند و مردم از شرکت حداکثری در انتخابات ناامید می‌شوند.
استاد حوزه علمیه بیان کرد: نامزدها باید بدانند که افکار عمومی مردم، از تخریب‌هایی که با مبانی اخلاقی ملت سازگاری ندارد، منزجر هستند و اگر وارد آن بشوند علاوه بر ناامید کردن مردم نشان می‌دهند که توان مدیریت و اداره کشور را به صورت عاقلانه و خردمندانه ندارند؛ زیرا فردی که شروع به تخریب دیگری می‌کند یعنی نتوانسته است که اصول حاکم بر دولت خودش را به‌گونه‌ای که مورد قبول جامعه باشد، ارائه کند؛ زیرا اگر می‌توانست دست به تخریب نمی‌زد.
وی با تأکید بر اینکه تخریب دیگران از افرادی سر می‌زند که نمی‌توانند با دلیل، برهان، عقلانیت و مدیریت صحیح برنامه‌های خوشان را ارائه دهند، افزود: اگر کسی بتواند برنامه‌های خودش را با اصول عقلانی و خردمندی ارائه دهد دست به تخریب نمی‌زند؛ زیرا الغریق یتشبث بکل حشیش، یعنی کسی که نمی‌تواند با تمسک به اصول، کار خود را انجام دهد مثل کسی است که نمی‌تواند خودش را با وسایل قطعی از غرق شدند نجات دهد و به هر شاخه خشک شده‌ای تمسک پیدا می‌کند تا نجات یابد.
وی تصریح کرد: کاندیدا باید این اصل را که مرحوم دیلمی در ارشادالقلوب از پیامبر اسلام (ص) نقل کرده است که (لایرَی أَحَداً إِلاَّ قَالَ هُوَ خَیرٌ مِنِّی وَ أَتْقَی) یعنی از نشانه‌های مؤمن این است که احدی را ننگرد جز این‌که بگوید او از من بهتر و پرهیزکارتر است را مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه باید دلسوزانه وارد عرصه کاندیداتوری و یا انتخاب کاندیدا شوند، اظهار کرد: کاندیدا باید بگوید که من می‌توانم با این اصول و روش‌ها قوه مجریه را به صورتی که مصالح جامعه اقتضا می‌کند اداره کنم و از بن‌بست‌ها و تنگناهای اقتصادی ایجاد شده، دولت را عبور دهم به طوری که همه موانع تولید برطرف و اقتضائات تولید نیز ایجاد و حفظ شود.
آیت‌الله فرخ فال بابیان اینکه کاندیدا باید بتواند که افکار عمومی جامعه را متقاعد کند، ادامه داد: اگر همه کاندیدها با این روش ورود کنند هم اخلاق انتخاباتی رعایت می‌شود و هم مردم ناامید نمی‌شوند و مشارکت حداکثری نیز که بسیار مهم است و رهبر انقلاب اسلامی نیز به آن تأکید کردند، رخ می‌دهد.
وی اشاره به اینکه این مشارکت حداکثری در انتخابات، در تعاملات بین‌المللی ما در آینده بسیار تأثیرگذار است، بیان کرد: امیدوارم ملت ایران بار دیگر نبوغ سیاسی_اجتماعی و اهتمام خودشان را بر حفظ استقلال مملکت و جمهوری اسلامی به اثبات برسانند و با دقت رصد کنند تا بتوانند فرد اصلح را انتخاب کنند و سکان‌داری اجرایی کشور را به دست کسی بدهند که با کمترین دغدغه بتواند بیشترین خدمت را به نظام جمهوری اسلامی و مردم داشته باشد.
وی ادامه داد: اکثر ملت ایران در مباحث مختلف خردمند، هوشیار و دقیق هستند؛ اما رسانه‌های بیگانه و بوق‌های تبلیغاتی دشمن آنقدر وسیع روی افکار جامعه کار می‌کنند که افرادی که قدرت تحلیل سیاسی و مدیریتی ندارند ممکن است تحت تأثیر این بوق‌های آلوده تبلیغاتی دشمن و استکبار قرار بگیرند، به ویژه در فضای مجازی گاهی انقدر با شیوه‌های پیچیده تبلیغاتی را شروع می‌کنند که برای افرادی که نمی‌توانند ورود مستدل و تحلیل واقع‌بینانه داشته باشند مشتبه می‌کنند.
استاد حوزه علمیه افزود: در طول تاریخ اسلام شاهد بوده‌ایم که برخی کار را مشتبه (شبهه‌ناک) می‌کردند و زمانی که افراد قدرت تحلیل خود را از دست می‌دادند به کسانی که لایق این سمت‌ها و سکان‌داری‌ها نبودند تمسک می‌کردند.
وی با تأکید بر اینکه مردم باید در انتخاب رسانه‌ها دقت کنند، تصریح کرد: امام جواد (ع) می‌فرماید: (مَنْ أَصْغَی إِلَی نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ کانَ النَّاطِقُ عَنِ اللَّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ کانَ النَّاطِقُ ینْطِقُ عَنْ لِسَانِ إِبْلِیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلِیسَ) کسی که گوش و روح جان خود را در اختیار گوینده‌ای قرار می‌دهد گویا بنده او شده است و اگر گوینده سخن از حق و راستی بگوید شنوده، بنده خدا شده و اگر سخن از شیطان، غیبت و تهمت بگوید بنده شیطان شده است.
آیت‌الله فرخ فال خاطر نشان کرد: مردم باید هوشیار باشند که گوش جان به رسانه‌های مطمئن بدهند و مواظبت کنند که تحت القای شبهات جاسوسانه استکبار قرار نگیرند تا به مسیر صحیح هدایت شوند و این‌گونه می‌توانند با سلامت و هوشیاری فرد اصلح را انتخاب کنند.

انتهای پیام