شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویروس کرونا#جدید#سال جاری

تلفات امسال ویروس کرونا از کل تلفات ۲۰۲۰ بیشتر شد

تلفات امسال ویروس کرونا از کل تلفات ۲۰۲۰ بیشتر شد

آمارهای جدید دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد تلفات ویروس کرونا در سال جاری میلادی بیشتر از کل تلفات این بحران در سال ۲۰۲۰ شده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، تجزیه و تحلیلی که توسط روزنامه وال استریت ژورنال بر مبنای آمارهای دانشگاه جان هاپکینز انجام شده، حاکی است ویروس کرونا از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون افراد بیشتری را نسبت به کل سال ۲۰۲۰ به کام مرگ کشانده است.

بر اساس این گزارش وال استریت ژورنال نوشت: از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۱.۸۸۳ میلیون نفر در سراسر جهان به خاطر ابتلا به این ویروس مرگبار جان باخته اند، این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی در مجموع ۱.۸۸ میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.

این آمارها نشان می دهد از آغاز پاندمی کرونا تاکنون بیش از ۳.۷ میلیون نفر در سراسر جهان قربانی شده اند.

این آمارها نشانگر اختلاف شدید بین کشورهای جهان در زمینه دسترسی به واکسن کرونا است. تا روز چهارشنبه تنها ۲ درصد مردم آفریقا یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، این رقم برای مردم آسیا به ۷ درصد رسیده است. این در شرایطی است که بیش از ۴۰ درصد مردم آمریکای شمالی تاکنون یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه وعده داده است که ایالات متحده ۵۰۰ میلیون دوز واکسن در اختیار کشورهای نیازمند قرار خواهد داد.

منبع: تسنیم