شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#حمله سایبری

یک حمله سایبری دیگر به تاسیسات آمریکا انجام شد!

رستوران زنجیره‌ای مک دونالد جمعه شب اعلام کرد که هکرها به شبکه داده‌های این رستوران در تایوان و کره جنوبی رخنه کرده‌اند.

یک حمله سایبری دیگر به تاسیسات آمریکا انجام شد!

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری فرانسه، در ادامه حملات سایبری به مقرهای حساس آمریکا، رستوران زنجیره‌ای مک دونالد نیز هدف حملات سایبری قرار گرفت.

رستوران مک دونالد در اطلاعیه اعلام کرد در حالی که پس از شناسایی فعالیت‌های خرابکارانه در سرورها توانستیم سریعاً دسترسی را قطع کنیم، تحقیقات نشان می‌دهد که به تعداد کمی از پرونده‌ها دسترسی پیدا شده است که برخی از آنها حاوی داده‌های شخصی بودند.

رستوران مک دونالد مدعی است که فایل‌های مورد رخنه شده شامل اطلاعات پرداخت‌های مشتریان نیست.

مک دونالد افزود، براساس تحقیقات انجام شده فقط در کره جنوبی و تایوان به اطلاعات شخصی مشتری دسترسی داشته‌اند و آنها اقدامات لازم را برای اطلاع تنظیم کنندگان و مشتریانی که در این پرونده ها هستند، انجام خواهند داد.

حملات سایبری علیه رستوران زنجیره‌ای مک دونالد در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این خطوط کشتیرانی آمریکا و خط لوله کلونیال بزرگترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا مورد هدف حمله سایبری قرار گرفته بودند.

تحلیلگران بر این باورند که این حمله نشان از  آسیب‌پذیری تاسیسات زیربنایی آمریکا به ویژه در امور انرژی است.

کارشناسان آمریکایی اعلام کرده‌اند که تهدیدها علیه سیستم انرژی آمریکا گسترده است و بیشتر خطوط انتقال نفت و گاز این کشور متکی به سیستم‌های کنترلی با قدمت چند دهه‌ای بوده که در برابر حملات سایبری پیچیده به خوبی نمی‌توانند از خود دفاع کنند و قادر نیستند به سرعت پس از حملات به روز شوند و فعالیت خود را از سر بگیرند.