شهرخبر

قوه مجریه در ۸ سال اخیر باور مردم را سوزاند

 قوه مجریه در ۸ سال اخیر باور مردم را سوزاند

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رییسی با بیان اینکه انتخاب غلط سبب سوزاندن باورهای مردم به نظام شده است، گفت: چرا ۱۱ نفر باید ۹۰ هزار میلیارد را پس ندهند و رییس بانک مرکزی خود را از این کار مبرا بداند؟

صدآنلاین|علی نیکزاد رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله سید ابراهیم رییسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (جمعه 21 خرداد) در گردهمایی حامیان این کاندیدا که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میدان ولی عصر تهران برگزار شد، اظهار داشت: امام (ره) نوعی از حکومتی را بنا نهاد که در آن به جایگاه والای انقلاب برسیم؛ ایشان به مردم ایمان کامل داشت.

وی افزود: همه کسانی که مسئولیت گرفته‌اند و دولت و مجلس تشکیل داده‌اند بنا بر این است که به انقلاب اسلامی خدمت کنند ولی این چنین نشد و ظرفیت‌های کشور را در نظر نگرفتند؛ بخصوص در 8سال اخیر کسانی که قوه مجریه را در دست گرفتند، باور مردم را سوزاندند.

نیکزاد با بیان اینکه انتخاب غلط، تعارض منافع و سوء مدیریت باعث این اتفاق شد، گفت: چرا یازده نفر باید بیش از 90 هزار میلیارد را پس ندهند و رئیس بانک مرکزی خود را از این کار مبرا بداند؟ چرا کسانی که مسئولیتی مثل بانک مرکزی را بدست گرفتند ارزش پول ملی را از بین بردند؟ این اتفاق سبب شد که کار بجایی برسد که بعضی ها طمع به انقلاب اسلامی کنند.

وی با اشاره به اینکه به خاطر کسانی که نتوانستند با خدمت به مردم کار را پیش ببرند بعضی ها زمزمه این را کردند که نظام جمهور اسلامی ایران ناکارآمد است، گفت: وقتی آقای رئیسی قوه قضائیه را تحویل گرفت کاری کارستان کرد که همه گفتند در قوه قضائیه تحول اتفاق افتاده است و یقه سفیدان در امان نیستند و دیگر نمی توان پرونده ها با دو پوشه تشکیل نمی شود که یک پوشه زیر میز باشد و آقای رئیسی چنین بحثی نپذیرفت و قوه قضائیه کارآمد شد. 

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رییسی افزود: برای جمهوری اسلامی وهن است که نتوانیم استقلال در تامین مواد غذایی داشته باشیم و عیب است نتوانیم مسکن جوانان را حل کنیم و سن ازدواج جوانان ما بالا برود. 

نیکزاد گفت: وقتی در مجلس به آقای همتی گفتم که چرا بخشنامه‌ای که خودتان انجام داده اید که 20درصد تسهیلات 2هزار هزار میلیاردی را به بخش مسکن بدهید و ما زمین را بگیریم بدهیم تا در دولتتان مسکن بسازید، آقای همتی پاسخ داد «باوری به دادن تسهیلات به بخش مسکن ندارم» 

نایب رئیس مجلس افزود: شما چطور رئیس بانک مرکزی هستید که می گویید باوری برای دادن تسهیلات برای ساخت مسکن برای جوانان ندارم و این در حالی است که مسکن دار شدن برای جوانان به رویا تبدیل شده است. 

وی ضمن بیان اینکه اگر شما باور نداشتید که نباید به مسکن تسهیلات بدهید چرا این بخشنامه را زدید و چطور ارزی که با هزار مصیبت به دست آمده بود را برای واردات موز به نورچشمی‌ها دادید؟ تصریح کرد: چطور برای موزی که باید در برابر صادرات سیب انجام می پذیرفت چون آن آدم فامیل سببی رئیس جمهور بود به او ارز را دادید و چطور می خواهید رئیس جمهور شوید در حالی که قرار بود تسهیلاتی برای واردات لوازم خانگی ندهید ولی برای شرکتی بالغ بر 37میلیون یورو برای 428کانتینر تسهیلات خلاف قانون دادید.

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رییسی خطاب به عبدالناصر همتی با بیان اینکه شما چطور از بانک ها 6هزار میلیارد تومان در دوسال آخر جریمه گرفتید و این 6هزار میلیارد تومان را چه کار کردید؟، اظهار داشت: شما هنوز هم شهدا و امام و این مردم را قبول ندارد و اگر بخواهید با بایدن صحبت کنید چه به دستت خواهد آمد؟ شما با بایدن می خواهید مذاکره کنید چه چیزی بدست بیاورید؟ اگر 27بار ما تحریم شدیم 22بار از طرف حزب دموکرات تحریم شدیم.

وی افزود: آقای رئیسی و حزب‌الهی ها مخالف مذاکره نیستند ولی از برجام عایدی برای ملت نشد و قراردادی بستند که قرار بود توان هسته ای مان را کم کنیم و این کار را کردیم ولی وقت زمان وصول چک آنها شد خالی از آب درآمد و نه تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی را برداشتند و نه اجازه سوئیف را دادند و نه اجازه دادند هواپیما بخریم و چیزی عاید جمهوری اسلامی ایران نشد و اگر از برجام چیزی عاید جمهوری اسلامی میشد باید در سفره مردم دیده می‌شد و اگر برجام به نتیجه می‌رسید قبولش داشتیم.

نیکزاد ضمن بیان اینکه این دولتمردان آنچه می شود در اصل 44بیت المال را ضایع کرد، ضایع کردند، تصریح کرد: کسانی که قوه مجریه را در اختیار گرفتند به مردم اعتقاد نداشتند و اگر اعتقاد داشتند رانت را به افراد خاص نمی دادند تا مردم عزیز ما در صف طولانی مرغ بایستند و دولتی که قرارگاه مرغ تشکیل دهد وهن جمهوری اسلامی است.

وی با انتقاد از اینکه که 8 میلیارد و 421میلیون دلار ارز 4200 تومانی برای 1226 ثبت سفارش و  به نورچشمی ها داده شده است،‌ تصریح کرد: به معنای واقعی غذای سگ و گربه به کشور وارد کردند و این گزارش مکتوب رئیس دیوان محاسبات سابق است که با ارز 4200تومانی دسته بیل و غذای سگ و گربه وارد کرده‌اند.

نیکزاد با بیان اینکه دولت مردمی برای ایران قوی و مردم به فضل پروردگار تشکیل خواهد شد و سفره مردم را باید پر کند و معیشت را برای مردم حل کند، تصریح کرد: دولت سیزدهم باید ایران را به یک کارگاه بزرگ تبدیل کند.

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رییسی با اشاره به احتمال ایجاد شایعاتی در روزهای آخر منتهی به انتخابات گفت: ممکن است خبری از وین بیاورند که وعده سر خرمن است و چرا ماندید و یک هفته مانده به انتخابات می خواهید خبر بیاورد در حالی که 8سال منتظر خبر خوش شما از وین بودیم؛ دائم گفتید ولی به بار ننشست.