شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معترضان

معترضان به کارخانه پهپادسازی حمله کردند+جزییات

شماری از طرفداران فلسطین درحالی که نگاه‌های جهان به اولین اجلاس رودرروی سران گروه هفت پس از رفع محدودیت‌های کرونایی در انگلیس دوخته شده است، در اعتراض به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، به یک کارخانه اسرائیلی تولید قطعات پهپاد در انگلیس حمله و اموال داخل آن را تخریب کردند.

معترضان به کارخانه پهپادسازی حمله کردند+جزییات

به گزارش منیبان، اعضای گروه "اقدام برای فلسطین" از دیوار کارخانه "البیت سیستمز" در شهر لستر بالا رفته و باشکستن پنجره‌ها داخل ساختمان شدند.

معترضان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در جریان این حرکت اعتراضی پهپادها و ابزارهای هواپیمایی موجود در این کارخانه  را نابود، اموال داخل ساختمان از جمله دوربین‌ها و هواکش ‌را تخریب و در و دیوارهای کارخانه را با رنگ قرمز اسپر کردند. آن‌ها همچنین روی سقف ساختمان تحصن کرده تا مانع از ادامه فعالیت شرکت شوند.

این کارخانه که متعلق به یک شرکت بین‌المللی اسرائیلی است که  تجهیزات الکترونیکی صنایع نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین تولید می‌کند که به گفته معترضان در غزه استفاده شده است.

اعضای گروه اقدام برای فلسطین می‌گویند که هدف‌شان برجسته کردن نقش تجهیزات نظامی ساخت انگلیس در خاورمیانه است. این درحالیست که مایک امزبری نماینده پارلمان در این حوزه انتخابیه می‌گوید: اگر هرگونه قطعات نظامی در این منطقه برای استفاده در درگیری میان فلسطین و اسرائیل تولید شود نا امید می‌شوم.

یک سخنگوی پلیس هم گفته که وظیفه این نهاد امنیتی اطمینان از برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز است درحالی که خللی در کار دیگران ایجاد نکند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد اجلاس گروه هفت از ساعاتی دیگر با حضور رهبران کشورهای جهان در انگلیس آغاز خواهد شد. آن‌ها قرار است در مورد مسائل مهم جهانی از جمله همه‌گیری کرونا و تغییرات آب و هوایی بحث و تبادل نظر کنند. این اولین نشست رهبران اقتصادهای توسعه یافته طی حدود دو سال اخیر خواهد بود.

 در همین حال گروهی از هواداران فلسطین موسوم به «دربرابر گروه هفت مقاومت کن: عدالت برای فلسطین» قرار است فردا مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس تظاهرات کنند. آن ها تاکید کردند که  رهبران گروه هفت نباید در جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی، به ویژه پس از حملات اخیر در غزه همدست شوند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شد. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.