شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#چین#افغانستان

روند صلح و امنیت شرکت‌های چینی؛ محور دیدار سفیر چین با طالبان


روند صلح و امنیت شرکت‌های چینی؛ محور دیدار سفیر چین با طالبان

پس از گزارش‌ها درباره تامین امنیت پروژه‌های چین توسط طالبان، سفیر چین در دیدار با این گروه درباره روند صلح و امنیت شرکت‌های چینی در افغانستان گفت‌وگو کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در بیانیه‌ای نوشت که بعدازظهر امروز جمعه، «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر این گروه با سفیر چین در قطر دیدار کرد.

وی افزود که در این دیدار دو طرف درباره «وضعیت فعلی گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، امنیت شرکت‌های چینی در افغانستان و وضعیت فعلی کرونا»  گفت‌وگو کردند.

پیش از این نیز نشریه «اکونومیست» نوشته بود که طالبان به شدت می‌خواهد از نظر سیاسی و اقتصادی از طرف چین به رسمیت‌ شناخته‌ شود و بنابراین از پروژه‌های چین در افغانستان حمایت می‌کند.

در حالی که چین تاکید کرده «امارت اسلامی» را به رسمیت نخواهد شناخت، اما پس از سفر هیئت سیاسی طالبان به پکن، «فایننشیال تایمز» به نقل از منابعی نوشت که چین به طالبان پیشنهاد داده در صورتی که پس از خرورج نظامیان آمریکایی از افغانستان صلح و امنیت را در این کشور تضمین کند، پکن نیز به سرمایه‌گذاری گسترده در افغانستان به ویژه مناطقی که طالبان حضور بیشتری دارد، اقدام می‌کند.

براساس این گزارش، مواردی چون ساخت جاده، سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و زیرساخت‌ها، ساخت نیروگاه‌های برق و انتقال نفت و گاز از کشورهای آسیای مرکزی از جمله پیشنهاداتی است که چین در مذاکرات خود با طالبان به آنها اشاره کرده است.

انتهای پیام/.